Gym, loppisar, film-mys och onda virus!

Ja, det är ungefär vad vår helg har bestått av.

I fredags kväll var vi på gymet ca 45 minuter för att sedan åka hem och ta hand om vårt datavirus..Fy fan vilket helvete med med lite hjälp, tips och råd från vår vän Per och en internet sida som Johan hittat kunde vi lösa problemet. Eller ja, det var väl mest Johan. Jag satt mest bredvid och försökte lugna honom när han fick sina utbrott. Hahaha..

I lördags åkte vi iväg på loppis här i Väsby..eller ja, loppis och loppis, mer som en Second Hand butik som Pingstkyrkan håller i varje lördag. Jag hittade faktiskt ett riktigt fynd. En takkrona med lampor (tyvärr inte levande ljus utan lampor som föreställer ljus men så snygg ändå) i vit metall. Bild kommer senare under dagen/kvällen. Och sedan köpte jag små värmeljushållare i form av fåglar i snygg fläckig silver/ljus guld nyans som är i lite julgranskula-material (som Johans mamma kallade det). Väldigt snygga.

Sedan bar det av till en annan "loppis" i Täby, två st faktiskt. Där hittade vi i stort sett ingenting dock, bara en guldig vas som jag använder som ljusstake för ett blockljus..

Och så unnade vi oss faktiskt mat på Kina när vi kom tillbaka till Väsby. Jag försökte äta mer köttgryta än ris, det gick väl sådär, men både jag, Johan och Johans ena storebror som var med var duktiga och drack isvatten till! På vägen hem svängde vi in i en liten underbar presentbutik där dom har så himla mycket snyggt till bra priser. Fyndade julljusstakar (advents) för halva priset, åh, dom var så fina att jag önskar att julen inte var över så jag fick ha dom uppe nu istället för att ställa undan dom till nästa jul..men, man måste ju tänka smart och passa på, när det är halva priset på julsakerna efter jul, varför inte köpa det man gillar då till nästa jul, man vet ju att julen kommer ju igen. Jag kunde inte bestämma mig så jag köpte två svarta för vanliga ljus och en vit för värmeljus. Bilder kommer.

Och så ägnade vi kvällen åt att se på en film vi hyrde. Underbar kväll.

Och jaha, pang så var det söndag. Igen. Söndagsångest men kvart över åtta äntrade vi gymmet och körde på till kvart i tio. En och en halv timma och jag kände mig grymt fokuserad. Inget kunde störa mig. Kämpade och kämpade trots tung andning och smärta i benen..känns väldigt skönt.

Nu har vi varit hemma en stund och vilat, sen tänkte jag försöka hitta några snygga fönsterlampor..kanske blir en tripp till Ikea. Hm. Tål att tänkas på..och så måste man ju övertala mannen. Men ibland överraskar han och säger ja direkt, som om han inte ville annat än att åka till Ikea, utan att sucka och säga emot. Kanske är det en sådan dag idag. Haha. Hoppas..






Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: