Tips!

Nu när jag googlade runt och skulle hitta en bra bild på mitt heta tips, så fann jag en del bloggar där människor skrev onda saker om det.

Mitt tips är nämligen bananskivaren! LÄS FÖR GUDS SKULL FORTSÄTTNINGEN UNDER BILDEN!!



Jag såg denna OTROLIGT smarta, fiffiga lilla grej på Karlsson´s i Västervik under vårt senaste besök där och tänkte; Åh, så smart, en sådan MÅSTE jag prova. Och vadå, den låg på avdelningen för saker som kostar 10 kr. En liten ynka guldpeng och den är min. Eller din! Och jag säger bara - bästa köpet på länge! Jag har använt den varje dag i över en vecka nu..den är så bra, så smidig.

Somliga, som jag nämnde ovan (de bloggare som skriver ont om den), skriver dumma saker som att det är "Modern tids mest onödiga uppfinningar!" (ja, banandelaren och äppelklyftaren alltså) och andra skriver att det är höjden av lathet, "hur svårt är det att plocka upp en kniv och skära bananen i bitar?!"..och ja, de kanske har delvis rätt, och jag medger att jag köpte skiten mest för att se om den verkligen var något att ha. OCH DET ÄR DEN. Snälla, förakta inte dessa små söta uppfinningar, i alla fall inte fören ni provat. Visst, de kanske inte är för alla, men kan garantera att de är bra till framför allt barnfamiljer. Som någon positiv själ skrev om äppelklyftaren; "Min son fixar sin frukt själv och helt utan risk att bli av med ett finger.." och någon annan "Äppelklyftaren är superbra och man slipper kladd. Dessutom tycker barnen det är mycket godare att äta äpple om den är klyftad med äppelklyftaren."

Och så försvinner ju kärnhuset med, toppen!

Åter till bananskivaren/delaren, jag har som sagt använt min ofta nu, har någon grej för skivad banan i filen nu för tiden, och jag skalar min banan, lägger den på ett skärbräda, tar min banandelare och trycker ner den över bananen och vips - jag har massa bananskivor klara, och det smidiga är att bananen liksom följer med när du lyfter upp skäraren över tallriken och bara ploppar ut skivorna i tallriken. Hur enkelt som helst. Jag slipper ta en kniv och skära bananhelvetet i femton delar och bli kladdig om fingrarna, jag slipper sopa upp skivorna och lägga i tallriken, alternativt lyfta hela skärbrädat och putta ner dom..

Åååhh, jag säger bara, ibland kommer det sådana här små guldkorn. Nästa gång jag är på Ica, för jag har sett att de säljs även där, dock för 20 kr (haha) ska jag fan i mig köpa mig en äppelklyftare också. Fast i rött eller grönt, för det finns också, vilket ni inte ser på bilden eftersom den är gul där. Och på tal om färg, visst piffar de upp lite också, så färgglada små fiffiga underbara uppfinningar..kanske onödiga för somliga, men jag tycker det är kanon och jag tror faktiskt det går snabbare till och med, än att skära med kniv alltså. Dessutom, som ett plus i kanten, riskerar man inga skärskador som sagt!

How great is that? Unbelievable.

Ska nog filma båda procedurerna någon dag och se hur mycket tid man tjänar på den där banandelaren. Amazing. Parents, lazy people - buy it, buy it now!





Kommentarer
Postat av: Emelie

hehe hittade en sån äppelskivare på Ikea när vi var där i söndags, o tänkte att fan vilken smart grej för min son har inte riktigt tålamodet o vänta tills frukten är färdig haha, så skit i alla onda ord, finns betydligt mer onödiga saker här i världen än dessa ;) Hur går det i skolan?? :D

2010-09-15 @ 00:28:07
URL: http://mliobebis.blogg.se/
Postat av: Mamma till Melwin

TRor nog det är en redigt smart uppfinning! Ska jag nog köpa sen när melwin blir lite större, göra äppel och banan halvor :D

2010-09-25 @ 13:55:58
URL: http://hannafors.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: