Jag testar..

..vår nya dator. Haha. Ja, det är i själva verket inte en ny dator, vi har bara kopplat Johans stationära dator till plattvn, skaffat trådlöst tangentbord och mus. Idén fick vi av Fredric och Petra. Ja, det är självklart flera som gjort så men vi såg det hos dom första gången, då hade vi ingen sådan tv som gick att koppla på det sättet men nu kan vi ju det. Det funkar kanon!

Vi hade lite problem med att få ljudet rätt men det har ordnat sig nu med hjälp av en kompis som ledde oss på rätt väg bland kabel-härvan. Så nu fungerar ljudet lika bra som bilden..jag har provat varit inne på Youtube och spelat upp en låt, satt på en låt i Windows Media Playern, varit inne på Facebook och skrivit, kollat min mail och nu tänkte jag skriva ett inlägg och se hur det känns..allt är ju jävligt stort på vår 42 tummare (jaja, jag vet att det finns mycket större tv-apparater men stort om vi jämför med innan) så det känns lite ovant, och det är lite suddigt faktiskt, men det får Johan fixa imorgon, sånt kan inte jag riktigt. Men annars tror jag att vi kommer trivas bra här framför tvn hädanefter, skönt i soffan och sedan får vi mer plats när vi gör oss av med datorbord, skärm, stereo och datorstol. Behövs ju inte nu. Skönt. Vi har så mycket grejer överallt och SLADDAR. Finns nog ingen som hatar sladdar så mycket som jag. Vi skulle kunna starta sladdaffär här hemma..fy fan, vi har sladdar till förbannelse. Nu blir man av med några utav dessa också och bara det är ju ett stort plus. För att inte tala om smidigheten när det kommer till att se på film och sådant.

Nu ska jag prova gå in och skriva till någon på msn..haha..det här är ju roligt. HA! Ja, tjena, i fem minuter ja, som allt annat. Hahaha!

Tjillevippen!
Och godnatt..




Kommentarer
Postat av: Din vän i viken:)

KUl att du skriver i bloggen igen! :) Trogen läsare VARJE dag!!! :D

Trivs du nu vid tv/datan:) blev det fint?

som sagt det underlättar när man ser film;)



ha det bäst!

puss o kram



2010-09-01 @ 13:31:52
Postat av: Anonym

hehhe du är rolig du :D

2010-09-12 @ 11:21:59
URL: http://maerta.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: