Det känns bra!

Ikväll börjar mitt nya liv. Eller ja, det smygstartar i alla fall lite. Trots att jag ätit väldigt onyttigt idag, nämligen Mc Donald´s mat så är jag ändå ganska stolt över mig själv som nu ikväll har promenerat/sprungit på mitt promenadband i 30 minuter! 1,6 kilometer blev det och 118 kalorier brända. Ja, det kanske inte är så jävla toppen bra, men en bra början i alla fall. Det gick ju inte så snabbt hela tiden men jag varvade lite med vad som kändes bra såhär i början, började långsamt, ökade, ökade, långsamt igen, tog av mig kläderna (HAHA, varför ha mer på sig än man behöver när man svettas som en tok), ökade, ökade, sprang lite, långsamt igen, ökade lite och sedan långsamt tills jag slutade.

Senare kommer jag ju att öka både hastighet och tid så klart..

Och gissa vad jag sitter och dricker nu? Iskallt VATTEN. Istället för den iskalla burkcolan som står i kylskåpet och skriker efter mig..är lagom sugen på den ska jag tala om. Men icke! Inte ska jag förstöra det nu när jag faktiskt rört på mig i en halvtimma. Haha!!

Inte för att dom där 118 kalorierna kanske gjorde att så mycket av min hamburgare med extra ost försvann men vad fan. Jag är nöjd!! Och det känns bra. Det känns faktiskt inte alls så jobbigt, inte alls som att klä på sig kläderna och gå ut och gå eller springa, jag tittade på Håkans Bar samtidigt så tiden gick ganska snabbt och jag tänkte inte så mycket på att jag faktiskt motionerade samtidigt förutom att jag andades lite (läs mycket) kraftigare och svetten sprutade då..hahaha..så det känns inte som att det kommer kännas så jobbigt att kliva upp på det där bandet i 30 minuter varje kväll, eller kanske på morgonen, det ska ju vara bäst innan frukost men jag är ju inte så morgonpígg och går helst inte upp tidigare än nödvändigt, vilket är ca tjugo minuter, en halvtimma innan jag börjar praktiken som ligger 30 meter från min port. Ha! Men så småningom, när jag ser resultat och blir mer peppad (jag ger ju gärna upp om inget händer) så kommer jag nog bli mer motiverad att öka tiden, kanske 30 minuter morgon OCH kväll till slut. Dessutom kommer jag nog bli mycket piggare med, jag blev ju faktiskt det den där tiden då jag åt mer hälsosamt och motionerade mera. Så det ser jag fram emot!

Och ja, vill jag ha luft medan jag motionerar så kan jag väl stå med balkongdörren öppen i närheten av den. Eller nu på sommaren utan risk för regn och fukt, varför inte ställa ut hela bandet där ute medan jag motionerar, det är nämligen supersmidigt att flytta på, inte alls tungt. Jag har ju faktiskt en ute-förlängningssladd som vi använde till utomhusbelysningen i julas. Det kan ju vara en idé! Toppen.

Men nog om det.. jag har precis tagit en skön dusch och sitter nu här och släcker törsten med kallt vatten som sagt, och nu tänkte jag faktiskt krypa ner. Ny dag imorgon..nya tag.

Tack för mig.
Love - Emma







Kommentarer
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Nämen guuu va go du är, nu blir jag jätteglad!

Tack söta fina!

Krama massa

2010-05-10 @ 21:51:41
URL: http://salkert.se
Postat av: Emelie

Har jag tipsat om funbeat.se ? Kolla sidan annars, väldigt sporrande o se hur mkt man faktiskt tränar på en vecka ex :D

2010-05-11 @ 22:36:36
URL: http://mliobebis.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: