Senaste tårtan, nya sängen och drömmar!

Lite bilder..jag vet inte hur länge sen det var jag lovade er en bild på den nya sängen, på ommöblering och så vidare. Tiden går så fruktansvärt snabbt att jag knappt hänger med själv. Jag ber återigen om ursäkt för dålig uppdatering. Jag ska försöka bli bättre, men jag kan inte lova något. Däremot vill jag tacka alla trogna läsare som tittar in i alla fall en gång om dagen för att se om det skett någon uppdatering, det tackar jag för, och det kan löna sig. Jag ska försöka.

Här kommer i alla fall en bild på nya sängen..



Väldigt snyggt!

Nu till den senaste tårtan jag gjort (ja, förutom idag på praktiken då). En princess tårta i lite speciell utformning med vit marsipan istället för grön, lite gröna detaljer på och sedan ett flygplan jag gjort helt i marsipan. Jag är så nöjd med den, födelsedagsbarnen blev nöjda (sa dom i alla fall, haha) och alla tyckte den var så fin. Så det är ju väldigt bra kritik. :)

Här kommer bilder.









Och så till drömmarna.

Min dröm är ju så klart att starta ett eget konditori där inriktningen till största delen ska vara på tårtor, tillsammans (självklart) med de traditionella andra bakverken och kakorna och kanske till och med något alldeles eget. Och jag insåg häromdagen, att det bara är några ynka veckor, lite drygt två månader, kvar i skolan (eller som nu då på praktiken) innan det är dags för mig att ge mig ut i arbetslivet. Förhoppningsvis. Detta fick mig att svälja en extra gång och känna mig lite stressad inför att söka jobb, var ska jag söka, när får jag börja, vad kan jag tillföra den platsen och hur ska jag tänka angående mitt egna sedan? Jag har väl tänkt att jobba en del först, komma in lite mer i det, lära mig mera saker innan jag ger mig på att öppna ett helt eget företag. Det är nog inte så lätt som man tror att bara "öppna" något nytt. Det ska vara bra läge, man ska ha bra idéer, pengar, kunder, företaget ska gå bra för att inte gå i konkurs, ska jag ha några anställda? Jag måste gå kurser inriktade på företagsamhet, kanske ekonomi om jag inte ska ha någon anställd till den delen. Ska jag ha ett konditori/café som jag helst vill måste jag kanske ha lite personal till caféet, jag kan väl inte göra allt själv, och då kostar dom pengar, går det ha enbart konditoriverksamhet utan cafédel och i så fall hur ska det då gå till..osv osv osv. Som ni märker har jag väldigt många tankar, det är såklart bra, så att inte alla dom kommer på en gång sedan när man väl satt planerna i verket. Jag funderar, tänker, vrider och vänder på det, ser framför mig hur allt ska se ut. Och framför allt, jag sitter och tittar på lokaler, drömmer mig bort bland färgsättningar, möbler, inredning och allt som hör därtill. Som sagt, än så länge är det bara en dröm, men kan den bli sann? Och i så fall, när?

En annan dröm jag har är att kunna köpa mig en bakmaskin. Jag blir glad för vilken som helst egentligen, det behövs verkligen när man vill göra något hemma som småkakor, kanske mindre bröddegar och så. Vad fan, jag stod med en elvisp igår och skulle göra en sorts småkaka, det går ju bara inte. Hahaha. Jobbigt, det tar tid och det blir inte bra. Hur eller hur, bakmaskin som bakmaskin, men allra helst vill jag så klart ha den rosa Kitchen Aiden. Självklart. Det fattar ju vem som helst som känner mig..ha!



Men även denna skönhet är än så länge bara en dröm!
Vi får väl se hur livet ter sig, nu ska jag klicka mig in på Arbetsförmedlingen och kolla efter jobb. Det är nog ta mig fan dags att börja söka lite redan nu.

Puss på er.







Kommentarer
Postat av: johanna

min dröm är att du ska lära dig göra Jitterbugg, så jag kan få en massa sen ;)

2010-03-18 @ 17:55:07
Postat av: Rebecka Andersson

Gud vilken fin tårta!

Vad går du för något för att lära dig göra såna fina saker? Vill också bli tårtskapare :)

2010-03-19 @ 11:37:59
URL: http://rebeckaanderzon.blogg.se/
Postat av: Myran

DU är verkligen uptopink om man säger så ;)

Jävligt snygg fondvägg måste ja säga... :b

Men johan? Hur mår han i allt detta rosa? ;) Han måste ha fått rosa ludd i hjärnan som gör honom tålig till detta :b haha!! Love you!!!

Puss

2010-03-19 @ 13:58:21
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Lia

Tack tack ska nog beställa mig ett sånt jag också :) Måste ju komma i form för beach 2010 liksom! Tack för tipset om Swehealth.

Kram

2010-03-24 @ 18:22:44
URL: http://annaceciliaingrid.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag ÄLSKAR att läsa folks drömmar. Det bevisar liksom att vi är olika.

2010-04-08 @ 11:35:48
URL: http://tuffakluddet.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: