Fondvägg.

Jag ska berätta lite om vad som hänt de senaste dagarna någon dag när jag har ork och tid. Just nu vill jag bara lägga mig i sängen och mysa med min älskade sambo innan han ska sova..så jag ska slänga in bilder på vårt vardagsrum där vi igår tapetserade en fondvägg med, låt mig få säga, världens snyggaste tapet på marknaden just nu. Tycker jag! Haha.

Så, detta är vad jag har styrt med idag, första dagen på mitt sportlov, medan Johan har jobbat - och hela kvällen. Puh.

Så, titta och se vad fint det är.

Såhär ser till att börja med tapeten ut, på vår vägg igår efter att vi tapetserad klart. Och jag ska inte påstå att det är perfekt, finns en del skavanker, haha, men för att vara amatörer och det är vår första gång så är vi riktigt jävla nöjda. ;)



Sett till höger in från hallen..



Sett till vänster in från hallen..
Den supersnygga rosa soffan jag köpte på IKEAs fyndavdelning för ett par veckor sedan som ni minns.





Tvn mittemot soffan..riktiga soffan alltså, den vita.



Soffan.
Så gjorde jag två tavlor. Jag hade en stor och en liten omålad tavla (målardukar uppspända på ramar) som jag klädde in i tapet som blev över efter tapetseringen. Hängde den stora över soffan..



Och den lilla över den andra soffan..en ursnygg detalj tycker jag!



Rummet sett från dörröppningen till köket..



Och visst blev det ändå inte så illa med denna tapet mot de ljusblåa väggarna (som egentligen ska vara gråa) eftersom det ändå är lite blått i fondtapeten med. Hade en hel del funderingar om det skulle passa innan men nu är jag så himla nöjd!

Vad tycker ni?



Och här har vi min (för en stund igår) största fiende.
Eluttaget.



Kåpan var av eftersom vi skulle tapetsera och allt gick bra tills jag av misstag kom emot den med armen när jag skulle skära till det sista på tapeten nere vid listen i hörnet, som egentligen inte alls var i närheten av just uttaget.

Hur eller hur så gav den mig, min arm, en jävla smäll, ont som fan gjorde det, rädd blev jag, grät gjorde jag, svullet, varmt och ömt blev det, värkte gjorde det hela kvällen och det lämnade efter sig två röda "ingångsmärken". Men jag lever ju och tur är väl det. Satan vad det kunde ha gått illa. Jag HATAR ström!

Nu - nu säger jag och min fortfarande lite värkande arm godnatt och sov gott. En gäspande Johan ropar på mig nu. Mer bilder som tagits senaste veckorna kommer.





Kommentarer
Postat av: mamma....

blev jättebra ju!!!!!!!!

2010-03-02 @ 21:34:55

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: