Ringarna.

Jag har som en del av er vet lämnat in min förlovningsring (redan på annandagen) då den började färga på mitt finger och ringen blev kraftigt missfärgad. Igår hörde Hallbergs Guld av sig och sa att det kommit en ny ring till mig. Varför den förra blivit som den blivit vet vi inte men det finns en rad olika anledningar tydligen;

Graviditet - hormoner i kroppen som kan påverka framför allt silver - NEGATIVT, definitivt negativt.
Starka mediciner - ämnen som kan påverka framför allt silver - NEGATIVT, jag tar inga starkare mediciner än Ipren och panodil (förutom de för fötterna och hälsporren men den är slut sedan en tid tillbaka).
För mycket svavel (salter) i min kropp - kan påverka framför allt silver - ??

Ja, det sistnämnda tyder det väl på då.
I alla fall, igår, så åkte vi och hämtade ut den nya ringen (vi hoppades såklart att det skulle vara fel på den gamla bara) men efter att ha gått runt lite i Kista Galleria och provat lite kläder på KappAhl så upptäcker vi, till min stora förskräckelse och besvikelse, att samma sak håller på att hända även med denna ring.

Går tillbaka till butiken igen och dom tar in ringen igen och lovar att be butikschefen återkomma till mig idag på telefon för att prata ytterligare och komma fram till vad som ska göras, vad som GÅR att göra.

Tårar på vägen hem. Förkrossad. Det känns så himla tråkigt..vi har varit förlovade i snart två veckor och jag har fått ha min ring i knappt tre dagar.

Samtal som utlovad idag. Får information och tips och råd. I stort sett så verkar det som att hon rekommenderar att byta ringarna till guld, eftersom jag inte reagerar mot guld (tror jag). Men jag har ju haft silverringar utan problem förrut med. Får rådet att leta fram någon silverring hemma och ta på mig för att se om det blir samma. Hittar två. Har dom på mig nu, om en halvtimma ska jag ta av dom och se vad som händer. Tog även fram mina två guldringar och satte på andra handen (den handen jag ska ha förlovningsringen på) för att se så det inte händer något med dessa också nu. De här ämnena i kroppen kan tydligen förändras, så har jag otur kanske jag reagerar mot guld med just nu, har ju inte använt dom på ett tag. Men det är inte vanligt att guld reagerar.

Om jag nu reagerar mot silverringarna så lutar det väl åt att byta ringarna till guld istället. Vi KAN plätterna ringarna med något, minns inte vad det hette, men det liknar vitt guld, men risken är att jag reagerar på samma sätt även mot det. Dessutom tycker jag inte vitt guld är så snyggt. Silver är snyggast, sedan tycker jag nog guld och sist vitt guld som har en mer gråaktig ton medan silver har en mer vit ton. Det var silver och vanligt guld vi stod och valde emellan när vi valde ringarna, så vitt guld är i alla fall JAG inte så inne på, får väl se vad Johan säger.

Om jag däremot inte får någon reaktion mot dessa silverringar måste guldsmeden som gjort förlovningsringen kontaktas för vidare information, det vore ett jävla mysterium, för det är samma silver. (SUCK)

Vi får väl helt enkelt se om ett tag.........
Jag får väl kanske ta mig till Kista och visa upp mina händer om jag inte får någon färg av dessa silverringar, annars lär dom ju inte tro på mig. Hm. Jävligt skumt i så fall, jävligt skumt.


Just nu ser mina händer ut såhär, som en julgran ungefär. Alla ringar är till att ha på ringfingret egentligen men har ju bara två så. Hahaha. Och btw Ida, jag tror den där silverringen på mitt ringfinger är din. Tar med den när jag kommer. ;)






 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackare, hoppas att det ordnar sig med ringarna. Har du märkt någon skillnad med alla dom andra ringarna du har på dig?

2010-01-06 @ 22:30:14
URL: http://jeszicajansson.blogg.se/
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Ush så trist med ringarna.. :(



Själv har vi vitt guld, det skimmrar och ger en superfin ljusare silvrig ton, tycker silver ser mörkt och grått ut. :)



Hoppas vilket fall att det löser sej och att du kryar på dej tills pratiken.

2010-01-07 @ 13:36:52
URL: http://salkert.se
Postat av: Matilda -90a & Snart 2barns mamma!

men va tokigt, hoppas det löser sig iallfall!

man vill ju ha på sig ringen !! =)



det är absolut inte sent att gissa datumet hehe, får se om du har rätt sen då =)

2010-01-07 @ 19:41:05
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Matilda -90a & Snart 2barns mamma!

och du hade iaf rätt att det är en pojke ;)

2010-01-07 @ 19:41:29
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Matilda -90a & Snart 2barns mamma!

och du hade iaf rätt att det är en pojke ;)

2010-01-07 @ 19:41:45
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Amanda

Heej :)

När kommer ni ner till viken igen?:)

2010-01-07 @ 19:45:53
URL: http://amandaaelisabeth.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: