Praktik - första dagen.

Jag har fått en riktigt bra start på praktiken tycker jag, kunde nog inte ha hamnat på ett bättre ställe. Jag trivs jätte bra och jag kom bra överens med min handledare direkt, hon är urgullig och trevlig, hjälpsam och väldigt öppen, det lättar upp stämningen otroligt.

Idag har jag fått göra semlor (ca 150 stycken). Jag klippte lock och gröpte hål i "bullarna", fyllde dom med mandelmass-fyllning, spritsade ut grädde på dom, satte på locken igen och ströade florsocker över. Superkul!!

Sedan fick jag äran att göra grodbakelser (ca 25 stycken). Jag stansade ut bottnar, spritsade ut ett lager med hallonsylt på första botten, la på andra botten, spritsade ut ett lager vaniljkräm, la på botten, spritsade ut ett tjockt lager grädde, klädde in dom i marsipan, skar dom i mitten till en mun, spritsade ut smörkräm till ögon, brun gelé till pupiller och röd gelé till tunga. Klart!! Jättekul även detta..

Sen, sist, men INTE minst fick jag spritsa i vaniljkräm i lyxmazariner (ca 480 stycken). Oj oj, det tog en liten stund.

Emellan allt detta hade jag ju fikarast och lunchrast så klart, sen blev klockan två och det var dags att gå hem.
Nu har jag varit hemma ett tag, tog en långsam långsam promenad hem, jag vill inte klaga för mycket redan första dagen men det känns en del i rygg och framför allt fötter. Lunkade förbi mamsen på jobbet, satte mig ner ett par minuter och vilade och tog sedan resten av promenaden hem. Pappa var i full fart med middagen, så den har vi avnjutit, nu är pappa och sambo iväg en sväng och jag ligger i den uppblåsbara madrassen och njuter av att ligga ner, jag har det så skönt. Jag blir dock tröttare och tröttare, det kommer nog sluta med att jag slumrar till, vare sig jag vill det eller ej.

Så, tjillevippen!!







Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: