Praktik dag 4 - med bilder.

Äntligen fick jag göra tårtor..åh, det är det bästa som finns. Jag önskar jag fick göra bara tårtor heeela dagarna. Undrar vad man ska bli då? Haha!!

Sju princesstårtor gjorde jag och dom blev så fina. Alla utom två. Dom blev väl sådär..jag börjar med dom fina!

Ett moment som är lite nervöst är när det kommer till att göra ett fint mönster med pikeringsgelé. Jag är alltid så rädd att förstöra hela tårtan. Men det går ju faktiskt att sudda, tro det eller ej.

Efter ett par djupa andetag började jag med detta mönster, även mönstret jag gjorde på min första tårta i skolan. Såg lite tomt ut så jag ville göra lite med smörkräm med men visste inte riktigt hur så jag bad min handledare ge mig lite inspiration och ge ett exempel. Då gjorde hon såhär med det vita ni ser (smörkrämen).

Och det blev ju alldeles toppen!!





Tårta nummer två fick bli såhär!! Jätte nöjd..





Nummer 3.
Här kom jag på ett eget mönster, det behöver ju faktiskt inte vara helt symetriskt, det kan vara snyggt när det ser lite "crazy" ut som min handledare sa..





Så, jag gjorde två till med samma typ av mönster då jag blev så nöjd.






Men på denna tog jag och spritsade ut några smörkrämspluppar på med..








Och så var det dom två som blev lite mindre fina..haha..men helt okej.











Som ni ser så börjar mina tidigare tårtor blekna lite i jämförelse till dessa..jag blir bättre. Och det är väl det som är meningen. Jag är supernöjd med dagens verk och när jag tittar på mina tidigare tårtor ser jag fel jag inte tänkt så mycket på innan..som att rosorna gör sig snyggare om man trycker ner dom lite i tårtan och inte sådär högt ovanpå tårtan. Till exempel.

Undrar vad morgondagen har att erbjuda, det är så spännande att aldrig riktigt veta vad man ska få göra. Nu vet jag i alla fall vad jag ska göra, sätta igång tvn och sen sova. Ska försöka lägga mig tidigare ikväll för ögonen känns ganska tunga redan nu.

Och våra ringar har kommit, så Johan skyndade sig för att hämta dom precis när han slutade så han skulle hinna skicka iväg min ring redan idag, då ska den vara här imorgon. Jag hoppas hoppas hoppas att POSTEN sköter sitt jobb nu så dom håller tiden de utlovar - en dag!! Då har jag den till helgen, det är ju faktiskt då jag kan ha den på mig mest.....längtar.....







Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: