Praktik dag 2 - och mer!!

I det här inlägget ska jag dela mina tankar i två delar..en praktikdel och en viktdel. Intresserar det så läs, annars - låt bli.

Lite bilder kommer in emellanåt med.

Jag börjar med praktikdelen och lite bilder därifrån!



Den här superdupersöta, underbara, jättefina tårtan här ovan (med lite idéer från mig faktiskt) gjorde min superduktiga handledare på praktiken som utställningstårta!! Åh, jag älskar den. Och nej, inte bara för att den är rosa..haha..



Och här nedan har vi ännu en, en princesstårta, en vanlig, relativt enkel men åh så snygg och proffsig!! Med lätt och snabb hand gjorde hon ett par stycken i olika bit-storlekar i ett naffs..





Här är några grodbakelser jag gjorde idag, det var fyra stycken beställda till imorgon..





Några av semlorna jag gjort..



Jag är supertrött, dag 3 imorgon då, hoppas på att få göra någon tårta.. :)



Så till del två i det här inlägget.
Min viktresa som börjat igen. Jag har inte vägt mig eller något, jag vet vad jag väger, eller vad jag vägde sist jag vägde mig, jag vill inte bli helt fast vid vågen, man blir knäpp av den!

I alla fall. Ikväll blev jag så in i norden (läs JÄVLA) sugen på godis. Speciellt kexchoklad..ååhh, de första dagarna är jobbigast. Jag kommer ihåg det sedan sist. Så jag och pappa tog oss en promenad till Netto för att köpa lite frukt. Ni som vet var min pappa bor och var Netto ligger vet att det bara är ett stenkast, inte alls långt, men det kändes ändå väldigt skönt att gå den biten, även om det var en liten bit. Uppfriskande, och hädanefter ska jag börja säga ja till Johans promenadförslag istället för ett tråkigt nej för att jag är för lat. Ursch. Jag MÅSTE ta tag i mig själv, jag kan inte se ut såhär. Suck.

Jag tog i alla fall frukten jag köpt och gjorde en fruktsallad ikväll för att stilla sötsuget lite, jag vet inte om det funkade helt men den var i alla fall god. MYCKET GOD!!



Jag njöt för fulla muggar med ett glas vatten till..



I feel good.

Tidigare idag gav jag bort mina chips till pappa med, de jag hade kvar sedan jag och Johan (mest Johan faktiskt för en gångs skull, han köper aldrig chips annars nästan) köpte det i lördags. Jag fick syn på dom under biljardbordet och kände att jag inte vill ha dom i detta rum. Så gav dom till pappa med orden; TA DOM HÄR!! NU!! Han tittar förvånat på mig men börjar snabbt skratta och frågar varför..FÖR JAG VILL INTE HA DOM!!

Fast det var ju en lögn. Hahaha..då sa han; Då kastar jag dom väl då..och det kändes så skönt när han sa det. Ja, gör det, svarade jag. Men det gjorde han inte. Han ställde upp dom i skåpet. Men nu slipper jag i alla fall se dom.

Skönt.

Nu ska jag ringa ett samtal till min fina fina man, ja, blivande i alla fall - förhoppningsvis, haha!! Sen ska jag se klart 2 1/2 män och sen kommer jag snarka gott om jag inte snarkar innan det ens hunnit ta slut. Är så himla trött, ville bara lägga mig när jag kom hem, så ont i fötterna med, men jag lät bli, tittade på någon film på tv med pappa istället..fördröjde tiden lite. Lite tidigt att lägga sig klockan fem. Men nu är det ju hög tid..

Godnatt.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Är sååå stolt över dej!! :D

2010-01-14 @ 14:53:29
Postat av: glömde namnet, men du vet vem det är ;) /K

2010-01-14 @ 14:54:31

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: