Än så länge..

..känner jag mig ganska lugn inför imorgon. Men jag känner att nervositeten kommer krypande mer och mer ju fler timmar som försvinner för mig. Puh..

Johan har åkt hem, strax efter tolv kom han väl iväg. Jag saknar honom redan..känns tomt och konstigt, även att vi bara sov tillsammans i det iordninggjorda rummet här hemma hos pappa i två nätter så känns det tomt. Men jag har i alla fall städat upp lite, lagt in alla kläder i garderoben dom tömt för min skull, bäddat, lagt fram smink, smycken och diverse nödvändigheter där jag kommer åt det bra och så vidare. Bilder kommer lite senare, jag väntar på att pappa ska komma hem med pizza. Det ska bli gott..

Men sen ni..sen. Då gäller det..igen. Haha. Ska faktiskt ta tag i det här med vikten igen, som legat på hyllan på tok för länge nu. Undrar hur jag hade sett ut om vi fortsatt med samma kämparanda till nu..Nu har jag och Johan sagt att vi ska se vem som gått ner mest efter dom här sju veckorna. Hahaha..eller upp, tänk på mig och alla bakelser. Hm. Men jag ska gå till och från "jobbet" varje dag och försöka gå lite mer om kvällarna och helgerna, ska sluta med godiset igen och börja dricka vatten igen. Vi får väl se hur det går.

Sedan ska jag be Johan ta med Wii;et och Wii Fit Plus nästa gång han kommer hit, glömde det nu, så kan jag använda mig av det lite med..

Nu kom pappa hem, nu - pizza. Imorgon..inget mer glaffs..kanske LITE EN GÅNG i veckan om det blir svårt att sluta helt. Det är väl ändå okej?


UPDATE;

Det som är jobbigast för mig, eller jag kanske ska säga att det som är problemet för mig, är ju faktiskt att, jag äter faktiskt, tro det eller ej, inte alls så mycket godis eller chips eller vad det nu kan vara när jag väl äter, men jag äter det för ofta..Problemet blir alltså att man köper en stooor påse lösgodis eller en stor chokladkaka eller en chipspåse, sedan äter jag några chips ur påsen, tar några godisar ur lösviktspåsen eller äter upp halva chokladkakan och sen blir det en massa över som ligger hemma, sen nästa gång vi köper hem något blir det samma sak. Så till slut blir det ett litet förråd med lite allt möjligt, det finns alltid något hemma liksom..om ni förstår. Så ska man synda så ska man nog köpa sig det man äter upp och sen är det bra, sen finns det inget mer! Det får bli en nödplan om jag blir riktigt riktigt sugen någon gång. Köpa mig en bit choklad eller ett par bitar godis eller kanske en sådan där liten mini-chipspåse och sen är det bra liksom. En burkcola eller vad det nu är jag är sugen på och inte en hel två-liters..

Maten får jag göra något åt senare, det blir för mycket och FÖR jobbigt att ändra på allting på en gång som jag försökte göra sist. Och nu när jag bor borta kan jag inte bestämma över maten på samma sätt som hemma heller. Men några kilo ska jag nog lyckas gå ner har jag tänkt, på de här sju veckorna. Sen har jag som ett mål att ha gått ner en hel del till till i april-maj. Håll nu alla era tummar för mig, ännu en gång, för att jag ska lyckas med det här!!

Skriver lite senare och lägger in lite bilder på rummet jag ska bo i nu till i slutet av februari..
Tjillevippen.












Kommentarer
Postat av: Anonym

klart du klarar det min gymma ;D

bara att fråga om det är något, haha o bara för det behöver du inte följa allt jag säger bokstavligen :P



2010-01-10 @ 20:54:10

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: