Dåtid, nutid, och vad som komma skall..

..i fredags åkte jag hem igen, för första gången på 4 veckor, för att fira svärfars 60-års dag och "Alla hjärtans dag".

Fredag; Efter att med nöd och näppe hunnit ikapp den missade bussen mot Stockholm i bil med pappas hjälp äntligen ha kommit på bussen kom jag äntligen, efter ca 4 timmar, hem till storstaden och min efterlängtade sambo!

Det där med den missade bussen är en lång historia men för att göra den någorlunda kort - jag blev sen från praktiken, hem och packade det sista snabbt, iväg 10 minuter innan bussens avgång och kommer på att jag glömt mobilen på praktiken i vilken jag hade biljetterna i sms-form, iväg till praktiken igen i alldeles för hög, otillåten hastighet som dessvärre stoppades upp av all trafik såklart, som alltid när man har bråttom. In på praktiken på mindre än en halv minut, ut igen, iväg till stationen och möter bussen precis när den är påväg att svänga ut från stationen. U-sväng, efter bussen..ut på motorleden (tror jag det heter men jag ser det lite som en motorväg) och försöker allt vi kan, blinka, helljusa, tuta lite. Ingen möjlighet att köra om förens efter ungefär 3 mil. Kör om, jag hänger mig ut genom rutan och vevar som en galning med armarna, svänger av mot en avfart, bussen skiter i oss och kör vidare. Gasen i botten igen och efter ytterligare en bit innan bussen slutligen fattar och stannar. Sur chaufför, massa folk - PINSAMT!!



I alla fall. Väl hemma..älskade älskade Stockholm!! Massa mys med Johan. Och så en god natts sömn..



Lördag; Dags för kalas. Jag gör tårta..lite nervös, dels för hur tårtan ska bli, hur den ska smaka, att någon ska bli dålig, att det kommer mängder med folk jag aldrig tidigare träffat. Puh. Men oj så bra det gick. Tyvärr missade jag att ta bild på tårtan, men svärfar gjorde det så jag får nog tag i den någon dag så ni får se. Jag blev nöjd, gästerna blev supernöjda, åh så snälla alla var, klappade händerna och gav mig så mycket beröm att jag trodde jag skulle kikna. Jättekul! En kick för självförtroendet..TACK alla!!

Söndag; Alla hjärtans dag..börjar med mys. Johan får sina presenter, en parfym och två kärlekslotter. Jag kallar dom så, det var någon form av tialott med hjärtan på! Haha.

Så en massa mys alltså, hela dagen, sedan bar det iväg på middag och bio i Heron City. Avatar - 3D stod på schemat. Johans lillebror O och hans tjej J var med oss. Himla trevligt, och filmen var jättebra. Direkt efter filmen kände jag att den var toppen, MEN inte så bra som alla sagt. Men nu känns det så..att den är precis så bra som alla har sagt. Jag längtar tillbaka till filmen, vill se den igen. Konstigt det där att man kan ändra åsikt efter ett tag. Allt har fått smälta och man inser hur bra den faktiskt är. Hahaha..



Oj oj, helt klart sevärd film, så har ni inte sett den - se den!!



Såhär snygga var vi med 3D-glasögonen. Ha!

Och här är min outfit för kvällen..





Just det, tidigare under dagen var vi en sväng på IKEA och kollade fyndavdelningen. Och vad hittade jag? Jo, en rosa soffa..hahaha..och jo, mycket riktigt, jag köpte den!



Måndag; Ledig från praktiken och dags för återresa. Jag ville inte. Hade ångest hela helgen och på måndagen var det värre än någonsin. Jag ville bara stanna hemma i vårt hem och vara med Johan. Men icke. Plikten kallade och åter till Västervik gick resan..





Tisdag; Praktik..semledagen, fettisdagen, vad ni än vill kalla den. Semlor, semlor, semlor. Kan meddela att jag BARA gjorde semlor igår.





Semlefyllning som gått åt..lite utav det.





Wienersemlor.



Vanliga semlor.



Onsdag; Idag har jag gjort lite allt möjligt..började tidigt, halv sex, gjorde budapeststubbar och bakelser, princesstårtor, semlor, wienersemlor och några biskvier.

En tårta.





Och snön bara fortsätter att vräka ner..åh, vad trött jag är på det. Bilderna är tagen för några veckor sedan, när det kom så mycket snö på en gång.





Ja. Imorgon är det torsdag, sen är det fredag. Härligt..helg helg helg. Underbara helg. Men den går oftast på tok för snabbt..på fredag ska jag i alla fall vara barnvakt! Åt två små troll eventuellt. Det kan bli bara ett troll, det är inte bestämt, men det kan bli två.

Dom här trollen pratar jag om då..

Troll nr 1 - Elina aka trollunge, snart 4 år.



Troll nr 2 - Nellie aka "Little baby", 1 år och 4 månader (idag faktiskt, grattis lillstupan).






Klart slut.








Kommentarer
Postat av: Myran

Älskar din rosa soffa du är såå grym ;)

2010-02-18 @ 21:31:25
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Hejsvejs Emma :) allt bra med dej? :) Jag har fortfarande inte fått brevet av skolan där det ska stå om choklad och konfektyrveckorna så jag tänkte höra om du kan berätta vilka dagar och tider vi går?? Är vi lediga skärtorsdag?

Kram / Sandra

2010-02-19 @ 22:23:49
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Hej igen :) Jag förstår om du längtar hem till din sambo,men snart Emma snart :) !

Det är bra med mej, är på balders bröd och härjar, roligt men stressigt!

Kan du kolla nu på dina papper om tider och dagar? viktigast är om jag får veta om vi är lediga skärtorsdag v13 och fredagen? :)

Tänkte boka hemresa till norrland på påsklovet men vet som inte när vi blir lediga :)

Ha en riktigt skön lördag nu! Kram

2010-02-20 @ 12:15:16
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej :) om du söker på axla på google, märket jag har heter axla.



mvh//Anna

2010-02-22 @ 19:58:25
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Hej gumman!

Javisst är det en baddräkt från kappahl. :D

2010-02-24 @ 16:08:11
URL: http://salkert.se
Postat av: Anonym

Hahahah.. Jag ser framför mig hur du viftar och vinkar ut genom bilen :) Va så att min kille fundera vad jag gjorde vid datorn när jag börja skratta så mycket :)

2010-02-28 @ 19:31:51
URL: http://maerta.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: