Dålig uppdatering och halvdålig dag!

Jag ska börja det här inlägget med att tillkännage några ord som tidigare aldrig kommit ut ur min mun..och det är att jag från detta nu officiellt, på riktigt, HATAR snö!! Jag HATAR snö. Jag hatar skiten. Och bara mer kommer. Gaaah. Jag blir galen, det får mig att vilja slita av mitt hår. Det får mig att vilja gå i ide.

Mina fötter gör ont efter en dags stående och gående. Men det kan jag leva med..ett tag till i alla fall. Däremot, vad jag INTE kan leva med är ryggsmärtor, sträckningar, onda knän och fötter efter att ha halvt vrickat ihjäl mig varje steg jag tar. Jag är livrädd för att halka, det är snorhalt överallt, det är dåligt plogat vilket bildar spår och gropar som man gärna på snedden får ner foten i när man går - det gör SVINONT, jag spänner mig vilket resulterar i stel gång som i sin tur resulterar i ond rygg, onda axlar och ond nacke. Knäna gör ont av den ojämna marken och (ska erkännas) min övervikt och dessutom sträcker man låren när fötterna glider åt olika håll som bambi på hal is. Jag blir galen!

Och, allvarligt, hur jävla svårt kan det vara att ploga och sanda på gatorna? Finns det inga som jobbar med sånt längre? Jag börjar undra. Inte ett sandkorn såg jag på vägen från praktiken och hem idag, och det var förjävla halt. Packad snö som är hal i sig och under den ligger dessutom en halv meter tjock blankis gömd, vilket hur beredd jag än försöker vara alltid kommer som en jävla överraskning titt som tätt. Inte mindre än två olyckor fick jag bevittna under min nästan (på grund av bambi-på-hal-is-steg) 40 minuter långa promenad hem. En halka omkull med cykel och en halka omkull gående. För att inte tala om alla slirande och ibland fastkörda bilar..

Min fråga är? VAR I HELVETE ÄR ALL SAND? Jag kan förstå att man inte kan sanda varje meter av hela Sveriges gator, och jag kan till och med ha överseende med att det kan ta lite tid. Men vad fan, vi är inne i februari och snön har fallit i omgångar, det är väl inte direkt någon överraskning att det kommer snö. Så, min slutsats är att antingen finns det inga som jobbar med sånt här längre, eller så har dom blivit helt handlingsförlamade vilket tyder på att de inte ens är nog kompitenta för att ha det jobbet. Jag själv skulle ta mig fan göra ett bättre jobb med en sandhink och en liten leksaksspade..och då finns det stora jävla bilar som alternativ!! Åh.

Det är så jag kan SPY på den här jävla snön!!!
Det har gått så långt att jag till och med intalat mig själv att aldrig mer önska mig en vit jul. Aldrig mer.



För övrigt började jag tidigt idag, så nu ska jag lägga mig och vila en stund och sedan ska jag uppdatera här lite senare har jag tänkt, med mängder av bilder och lite text om vad som hänt under helgen som gick..den kom och gick. Men en underbar helg var det. Så håll utkik!






Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: