1 februari..

..och jag inledde idag min fjärde vecka på praktiken. Efter denna är det bara 3 veckor kvar! Oj, så snabbt det går..

I helgen kommer Johan hit och helgen efter åker jag hem, dels för att fira svärfar som fyller år och dels för att fira "Alla hjärtans dag" ihop med min älskade sambo! Underbart..

Idag har jag gjort en gräddtårta, lite semlor, biskvier, plockat fram napoleonbottnar, stansat ut kors i marsipan, sommartårtor och några p7. Tänkte lägga in lite bilder..vet inte, det kanske dyker upp en och annan bild jag lagt in tidigare, men det får ni stå ut med.

En frukttårta jag fick garnera idag.






Här fixade jag lite biskvier..

Först bottnar..



Som jag smetade på fyllning på..





Slutligen doppas dom i choklad..

Lite princesstårtor jag gjort..









En princesstårta som var beställd, med rosa marsipan och text som jag fick äran att göra. Gjorde många fler beställda tårtor men denna blev jag mest nöjd med.



En gräddtårta jag gjorde förra veckan någon gång, den har ni nog sett.





Wienersemlor!




Imorgon ska jag göra en tårta till pappas sambos mamma som fyller år..hoppas innerligt att den ska bli bra!!

Bild kommer.

Nu ska jag titta på ett avsnitt av Old Christine..en riktig feel-good serie. Superrolig, sen ska jag ringa och säga godnatt till min kära fästman och sen sova. Tänkte lägga mig extra tidigt ikväll, som jag säger varje kväll men aldrig gör, för jag är superdupertrött.

Godnatt.







Kommentarer
Postat av: Emelie

Shit så allt ser gott ut!!! Man blir ju något sugen när man ser de där bilderna!!!!!!!!!!

2010-02-01 @ 22:21:03
URL: http://mliobebis.blogg.se/
Postat av: Anonym

mm vill ha!

2010-02-02 @ 10:27:21
Postat av: Familjen Korb ♥ Blivande tvåbarnsmamma

nästan, 75e! :O



Så du har inte lust att baka en tårta åt mej, allt du gör ser så gott ut! :D

2010-02-05 @ 18:59:52
URL: http://salkert.se
Postat av: Familjen Korb ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Ja när passar det damen att ses då? :D

2010-02-05 @ 19:15:42
URL: http://salkert.se
Postat av: Familjen Korb ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Då tycker jag vi bestämmer att vi ses då. :)

2010-02-05 @ 19:50:51
URL: http://salkert.se
Postat av: Ewa-Marie

HERREGUD vilka fina bakverk du har gjort. Jag blir alldeles svimfärdig så vackra tårtor.



USCH va mina fula kanelbullar blev ännu fulare nu när jag tänker efter. Jag får skärpa mig när det gäller bageri.

2010-02-08 @ 20:01:02
URL: http://ewamarie.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: