Vår underbara helg.

Som jag skrev igår kväll så har helgen varit underbar.

Det började tidigt i lördags..vi gick upp tidigt och gav oss iväg mot Mantorp för STCC-race. Trots att jag inte har något brinnande intresse för bilar så var det faktiskt ganska intressant. Eller ja, spännande mer kanske. Dom körde så jävla snabbt och jag förundrades över att det inte skedde fler olyckor än det gjorde. För några blev det ju tyvärr..

Det bjöds på gratis energidryck och eftersom Johan jobbar på Posten som var sponsorer så fick vi gratis kaffe/läsk, korv med bröd och bull-biljetter. Sedan fick vi även en keps och en filt. Filten kom till bra användning när vi skulle sätta oss ner i gräset för att kolla på tävlingarna.

Efter Mantorp bestämde vi oss för att åka hem. På vägen skulle vi köpa ett Nintendo Wii i Norrköping då jag hittat en annons på Blocket just där. Sagt och gjort. Köpte spelet till ett riktigt bra pris med en massa spel och tillbehör.

Själva Wii;et, Guitar Hero och ratt till Mario Kart..



..Mario Kart, Need for speed undercover, Wii Sports, Super Mario Bros, Rayman och Guitar Hero var de spel som medföljde. Allt detta för endast 2600 kronor. Och så delade vi ju förstås. Bara själva Wii;et kostar ju ca 2800 kr nytt på t.ex. Elgiganten eller OnOff så jag tror att vi gjorde ett riktigt kap.



När vi hade köpt spelet skulle vi åka hem men så ångrade vi oss i sista stund och bestämde oss för att åka till Västervik trots allt. Jag blev överlycklig då jag fick chans att träffa alla igen och gå på Oskars minnesceremoni som skulle hållas på söndagen vid olycksplatsen.

På väg till Västervik blev det lite strul med sovplatser av olika anledningar så vi tog in på ett värdshus/motell strax innan Valdemarsvik. Det var faktiskt riktigt mysigt..kostade ju lite såklart men ändå helt okej får man väl säga. Det var det värt. Inte så ofta man sover på motell direkt. MYS!

Sen, söndag morgon, fortsatte vi vår färd mot Västervik. Väl framme åt vi frukost på Mc Donalds (frukostmacka) och sedan stannade vi till vid Netto för att köpa trosor, strumpor, tandborstar och deodorant. (HAHA) För inget av det fick man ju med sig då det inte var tänkt att vi skulle till Västervik..jag är så nogrann med det där, man kan ju tycka att jag hade klarat mig ett par timmar innan vi skulle åka hem till Stockholm igen men jag kände mig så ofräsh och det var ju inte så dyrt. Tror jag betalade 39:- för två par trosor, 19:- för två par strumpor, 10:- för deodoranten och 7:- för 10-pack tandborstar. (HAHAHA) Inte så mycket att bråka om, eller hur?!

Vi hittade ett Sports Kit till Wii;et med för 249:- som vi slog till på.



Och så fortsatte vi hem till kära papsen. Gjorde oss lite fräschare och pratade en del med honom..sedan åkte vi bort till Jimmy och Ida. Elina var ute och lekte och Nellie låg och sov. Min vanliga tur. (HAHA) Men Ida och dom skulle med på minnesceremonin så det dröjde inte länge innan lillan skulle väckas och det fick jag äran att göra. Aaaw, sötnosen. Jätte trött och INTE så glad när jag började prata med henne och ta på henne så hon skulle vakna. Ville bara till mamma Ida då. (HAHA) Gullet då. Sedan hämtade pappa Jimmy in en RIKTIGT ARG Elina från lekparken, jag fattade aldrig riktigt vad hon var arg för, men jäklar vilket liv det var. Riktigt kaos och man fick försöka lugna Nellie samtidigt så inte hon med skulle börja gråta, det var inte långt borta ett tag..puh! Iväg med barnen till deras mormor och så bort till Blomsterlandet för att köpa blommor och till slut blev vi avsläppta av Johan vid olycksplatsen och oj vad många människor det var där.

Gamla som unga..det märktes verkligen vilken omtyckt och fin människa han var och hans lilla dotter sprang omkring och skrattade och lekte som om ingenting hade hänt, lillan då, tänk vad lite hon egentligen förstår. Det kändes riktigt tufft. Dotterns mamma (min vän) var i alla fall mycket tacksam att jag kunde komma, vi kramades och då brast det för mig. Det gick helt enkelt inte hålla tårarna borta..inte ett öga var torrt och oj så vackert det var med alla tända ljus, blommor, fina texter och foton.

Vila i frid Oskar, du finns i våra tankar ständigt!!


När det här mindre positiva ögonblicket var över var det dags för hemfärd igen. Back to Stockholm, skolvecka och prov. Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska börja med, läsa på inför provet måste jag göra, få i mig något att äta måste jag och dessutom ska jag hinna med lite sömn. Imorgon är det lång och tidig dag, prov och vi ska få ny lärare i en kurs.

Puh.

Ni är väl lika trötta på att läsa denna långa text som jag är på att skriva den. Så, här kommer lite bilder, dels på surdegslimpan vi gjorde förra veckan i skolan och dels på en tårta jag gjorde idag. Därav har jag inte hunnit med allt annat, det är ju SÅ ROLIGT att göra tårta. Detta var min första princess-tårta och jag får väl ändå säga att den blev helt okej trots att den gick sönder lite och marsipanen sprack när jag skulle flytta över den från bänk till tårtfat. (HAHA)

Enjoy.

Surdegslimpan, visst blir det grymt snyggt när man låter degen jäsa i en sådan där mönstrad jäskorg?!



Tårtan.



Jag är väl medveten om att tårtan inte är centrerad på tårtpappret, men när tårtan höll på att falla sönder när vi skulle lyfta över den så fick vi hastigt lägga ner den och hann då inte med att centrera den. (HAHA) Men ja, det fick duga. ;)




Godnatt.
Eller ja..prov var det imorgon ja, kära prov. (GÄSP)








Kommentarer
Postat av: mamma....

Slurp.........snart är det jul och då kan du göra en tårta med julgranar och tomtar på tycker jag!

2009-09-29 @ 19:38:43

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: