Trött och sliten.

Idag pallrade jag mig iväg till skolan, huvudvärken är nu som bortblåst (konstigt det där hur det kommer och går, blir galen) dock har jag haft ganska ont i magen idag. Men det gick över framåt kvällen..

Idag hade vi vår första riktiga praktiska konditorilektion. Tidigare har det ju varit bageri och kallkök. Och oj vad kul det var. Tiden bara flög iväg, precis det här jag vill göra. Bageri är inte lika kul, bröd och sådant. Det är självklart kul det med men just konditori slår ju allt med hästlängder!

Idag gjorde vi korintkakor och en kaka på mördeg fylld med chokladkolasås och toppade med lingon. MUMS! Farligt det där..

Här är korintkakorna jag och min kompis för dagen gjorde. Förpackade i små söta "present-påsar" med 15 st i varje hade vi första tjing på att köpa om vi ville (det har vi alltid på det vi gör). 10 kr/påsen var priset och jag köpte såklart med mig lite hem..mest för att ta kort och visa hur stolt jag är och sedan för att kanske bjuda lite på och för att dom var syndigt goda. Dregel..



Imorgon ska det köpas av de andra kakorna vi gjorde (3 kronor styck), vi kunde inte köpa dom redan ikväll eftersom chokladfyllningen var tvungen att få stelna till i kylskåp över natten. Så bilder på dom ska ni förhoppningsvis få se imorgon! Jag är så stolt, man känner sig så duktig när man lyckats göra något gott och fint.

Nu orkar jag inte skriva så mycket mer ikväll, jag måste krypa ner i sängen känner jag. Jag kom hem halv tio ikväll efter ett kompis möte med bästa Kajsa efter att jag slutat klockan sex. Imorgon är det "förhör" på alla glas, tallrikar och bestick och jag känner mig väldans osäker på dom. Har inte alls läst på i den mån jag borde. (SUCK) Dessutom ska vi kunna duka rätt med duk och allt..jag får väl panikläsa lite nu innan jag somnar och sedan imorgon påväg till skolan. Två timmars lektion imorgon alltså och sedan är det helg igen..så underbart skönt. Ändå har ju den här veckan varit ganska kort för mig i och med att jag var hemma igår. Jag hoppas på en skön helg och att man får vara frisk.

Vad ska ni göra i helgen?

Godnatt..






Kommentarer
Postat av: Tessus

Jadu min syster fyller 25 år idag och på lördag så ska hon ha fest så de blir väl massa skoj som händer i helgen, plus att jag ska träna lite på teori och skyltar :) du då?

2009-09-04 @ 00:18:36
Postat av: johanna

säg till när du lärt dig göra Jitterbugg, så ska du få baaka till mig!! :D

2009-09-04 @ 18:15:56

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: