Pics.

Här kommer några väl utvalda bilder som beskriver hur vår kväll ser ut nu när älskling kommit hem från meck med sin bil och jag har städat hela lägenheten grundligt..

Vi kan börja med en bild på min fina uppdukning till kvällens middag.





Fint va?

Nu har maten fått sjunka ner lite i magen, så nu åker snart jordgubbarna fram..jag köpte dom igår nere på ICA men glömde äta upp dom. (Hm..)



Och här har vi en av alla kakor som gjordes på tordagens baklektion i skolan, som utlovat, en bild på chokladkolakakan med lingon..själv är jag inget fan av lingon men det ser ju ganska snyggt ut. Jag kommer nog ta på blåbär eller hallon eller något sådant gott istället i framtiden.




Här nedan följer lite bilder på saker som har inhandlats i veckan..

En toalettborste och hållare som vi tyckte var lite fräck. 49:- (Denna inhandlades på ÖB i Västervik senast vi var där)





Nagelfilar till mig..10:-



Ett riv"järn" i plast med tillhörande "box" där allt hamnar direkt istället för att hålla på och krångla med tallrik under vanligt rivjärn osv. Praktiskt..endast 10 kronor dock så jag räknar ju inte med att det är toppkvalitet. (Haha)





Tandborstfodral, det känns lite mer hygieniskt med sådana istället för att förvara tandborstarna helt öppet i badrummet..5,50:-/styck.



Garneringsspritsar i "miniformat", 10:-, men duger att öva lite med här hemma tills jag införskaffar riktiga i normal storlek.



Ansiktsmask, 10:-/två-pack.




Nu följer lite bilder på ett nystädat hem..







Elefantfamiljen har hittat sin plats i lägenheten under dagen..



Jag har ordnat en hörna bakom toalettdörren i hallen för lite parfymer/hårvårdsprodukter/smink/krämer..



Översta hyllan - Hårvårdsprodukter.



Andra hyllan - Parfymer/deodoranter/krämer. Eltandborsten hamnade där i all hast med..



Tredje hyllan - Förvaring av toffsar och hårspännen. Spännen i den lilla söta asken och toffsar i mängder i sminkväskan..



Ja, lite tips på bra förvaring helt enkelt. Och nu, åter till "röran" på bordet i vardagsrummet..om ni la märke till den.

Såhär ser det ut på lite närmare håll.



Jag ska alltså rensa mina papper (skolpapper), sätta in bakom rätt flik i den fina pärmen jag köpte igår, skriva över det som skrivits i fel skrivblock när jag slarvat till rätt block för rätt ämne och snygga till saker och ting lite. Och datorn är med på ett hörn såklart..och en gammal NOKIA-telefon vilken jag spelar SNAKE på. (HAHA)



Detta är vad jag tänker ägna kvällen åt, samtidigt som jag myser och har det bra med älskade älskling, underbara älskling, som kollar på en film (som det var tänkt att jag med skulle kolla på men jag gav upp efter 5 minuter då den verkar skitdålig) i soffan jämte mig. En riktig hemmakväll/myskväll med andra ord. Jag har ont i magen med så jag går nog och lägger mig skapligt ikväll om det inte går över snart..

Vad gör ni denna lördagskväll?





Kommentarer
Postat av: ida

duktig du e lille emmis med dukning o lingon kakor o allt!;) Men måste bara yttra mig lite om den där hyllan du stllt bakom toadörren.. DU KOMMER SLÅ sönder den om några veckor. FY så dammigt de kommer att bli, du som älskar att städa menar ja!;)



haha



snart kommer ni hit, WIIE:D ja längtar!!!

2009-09-05 @ 22:00:49
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/?tmp=18135618
Postat av: K

hehe, ja längtar ju nästan att komma ännu mer nu.

de blir många övningar på golvet imorrn, å ja hoppas du hänger på ;) höhö

2009-09-05 @ 22:33:52

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: