Jisses!

För visst stavas det så? Himla skum stavning tycker jag..hm.

Först och främst ska jag svara på lite kommentarer. Sedan ska jag ännu en gång försöka komma med en bra anledning till varför jag inte har bloggat på heeela långa helgen (som inte alls var så lång som jag hade tänkt).


Från Ann (svärmor), angående mitt inlägg om min längtan till längre hår; 

Extensions???


Svar;

Jo, jag har funderat på det faktiskt. Kollat runt lite..men jag har svårt att hitta något som är skapligt billigt som ser naturligt och fint ut. Och jag tror det kan se lite konstigt ut när mitt hår är så uppklippt (här kommer dessutom en del av mitt svar på Emelies fråga nedan sedan). Det finns ju dyrare alternativ som görs hos frisör förstås, men det känns inte jätte aktuellt som ekonomin ser ut just nu. Men jag funderar. (Haha) Kram Emma.


Från Emelie, angående håret även här;

Haha fan vad komiskt,jag som precis tänkte fråga om du kan ta lite fler kort på ditt hår, typ olika vinklar framifrån,sida, bakifrån. Är riktigt sugen på att klippa av mig mitt hår nämligen...o ditt hår är lite av en inspiration förstår du =) Har du typ jämnlångt hår eller är det nå kortare bak o längre fram?


Svar;

Oj, vilken press jag känner nu. (Haha) Att mitt hår är lite av en inspiration alltså..jag förstår inte riktigt varför men. Antar att ett tack är på sin plats..typ. (Haha) Hur eller hur, mitt hår är ganska mycket uppklippt (nu). Jag tog ett kort precis efter jag varit hos frisören senast och där ser man lite framifrån i alla fall. Men jag ska försöka ta lite kort bakifrån och från sidan med. Det är väldigt svårt att se på mitt hår då det är mörkt, man ser knappt var det slutar och så, om du förstår hur jag menar. Var det är uppklippt och så alltså. Men jag ska försöka knäcka den nöten. (Hehe) Kram Emma.


Ja, det var det!

Så, nu till helgen. Helgen har gått väääldigt vääääldigt fort. Jag fattar inte var den tog vägen. SVISCH sa det så var vi tillbaka i Stockholm igen, hemma i lugnet. Jag skulle tro att älskling redan har somnat (vi kom precis hem alltså).

Jag som hade tänkt hinna med både det ena och det andra nere i Västervik, och nu menar jag inte att träffa så mycket folk som möjligt, att klämma ihop så många möten som möjligt, utan mer saker som att läsa min läxa, plugga inför mitt prov som är på tisdag eller onsdag och att just blogga då det var lite tomt här i veckan. Men icke, inte något av detta har jag hunnit med. Puh!

I torsdags kväll mötte jag upp bästa Kajsa efter skolan för hon skulle övernatta hos oss för att sedan följa med oss ner till "Viken" (Västervik). När fredagen kom och vi väl kom iväg (klockan ett istället för tio som det var tänkt, haha) så gick hela bilfärden åt till att försöka få bort min jävliga huvudvärk. Kajsa slumrade lite och Johan koncentrerade sig på vägen. Min dator, som jag hade tänkt använda, hade dåligt batteri och jag kan ju inte ladda den i bilen. Klantigt av mig helt enkelt att inte ladda upp den innan avfärd. Men men. Väl framme i Västervik åkte vi först hem till Ida och Jimmy med barn för att träffa dom. Dom var på språng bort till lokalen där pappas sambos 50-årsfest skulle hållas på lördagen. Vi slog följe och hjälpte till med lite förberedelser. Jag vek servetter (till solfjädrar som jag lärt mig i skolan nu) och Ida gjorde skylten som skulle hänga utanför lokalen. Efter det åkte vi till affären och handlade lite dricka och chips till tvn. Det här har varit min mest onyttiga helg på länge..blä..

Och så hem till pappsen där vi skulle bo. Installerade oss och somnade sedan ganska tidigt. Natten var inte allt för rolig men det går jag inte in på här i bloggen.

Vaknade upp på lördagsmorgonen med något för lite sömn i bagagen och gjorde oss iordning lite hastigt och halvdant. Gav oss iväg till KARLSSON (en lågprisbutik med mycket smått och gott) för att hitta ett vitt skärp/bälte till min outfit för kvällen. Jag kom därifrån med TVÅ bälten. (Hahaha)

Och så vidare till lite andra ställen för att slutföra vår present, komplettera med blommor och lite. Hem igen för att slutföra vår look. Stress, stress, stress. Och så iväg för att hämta upp alla tårtor. Smörgåstårtor och vanliga tårtor. Köra megasakta till lokalen för att dumpa av alla tårtor. Parkera bilen och sedan var festen igång. Alla tyckte jag var fin i min vita klänning med blåa blommor (som jag för övrigt fått av pappas sambo och lovat att ha på festen), det vita bältet i midjan, mitt blåa armband och mina blåa pumps som passade PERFEKT för att binda ihop hela outfiten. Håret hade jag uppsatt för att svettas mindre. (Haha) Festen blev jätte lyckad, alla betedde sig trevligt och representabelt trots lite för mycket alkohol för vissa, haha, och alla tårtor var supergoda (ja, jag smakade alla) men jag beundrade dom mest för färg och form och ville inte skära så mycket i dom, jag stod och filurade på när jag ska få lära mig göra såna fina. Hm..

Hur eller hur, supertrevlig fest. Och oj, vad mycket det var som hände. Först smörgåstårta och sedan fika. Sedan sång för födelsedags"barnet" (men hon fyller egentligen inte förens på onsdag), och så paketöppning. Jag trodde pappas sambo skulle svimma när hon fick megapresenten. En resa med sin son med sambo och sin bästa vän till Bulgarien. Oj oj, vad hon blev glad. Vi var inte med på den, utan hennes söner och deras respektive, hennes kompis och några till hade bidragit. För att inte tala om när pappa gick ner på knä och friade. DÅ, då trodde jag hon skulle smälla av. (Hahaha) Ja, precis. Ni läste rätt, nu ska min kära pappa gifta sig och jag ska tydligen (med delad uppgift av Ida och förmodligen Sofie med) vara brudtärna. Oj oj. Ja, ni kanske förstår att det är mycket i huvudet på fröken Emma i helgen. (Haha)

Jag och Johan gick i alla fall hem skapligt, kvart i ett låg vi i sängen och somnade ganska omgående. För att vid tre halv fyra bli väcka av pappa med sambo (med lite för mycket innanför västen, men trots detta stor eloge till pappa som skötte sig exemplariskt denna afton, ni som känner honom vet vad jag menar) för att pappa SJÄLVKLART var tvungen att se sitt inspelade GP, speedway, mitt i natten. Gah. Då var jag arg och irriterad, nu skrattar jag mest åt det. Pust, stånk och stön. Vad jobbigt. Vi fick helt enkelt flytta in från vardagsrummet och bäddsoffan till deras sovrum och superskön dubbelsäng, vilket i och för sig såhär i efterhand kändes jävligt skönt, och Johan fick en sjuhelvetes huvudvärk. En panodil till honom och så somnade vi gott om igen. Snark. Sov till tolv-tiden idag, låg och drog oss lääänge. Klockan två kom vi iväg till Netto för att köpa oss varsin kall cola, såå gott när man är lite bakis. Men jag mådde jävligt bra ändå, är glad att jag inte drack så mycket kvällen innan.

Sedan gick vi bort mot lokalen och hämtade bilen, som självklart fick stanna där över natten, och så hem igen för att hämta upp pappa med sambo, sambons son och hans sambo - alltså klämde vi in 4 stycken i baksätet, för att åka till pizzerian och möta upp andra sonen (Jimmy) med sambo (Ida) och de två barnen. Och så glufsade vi i oss allihop..bästa pizzerian i Västervik är förresten, när jag ändå är inne på det, Acapulco. Underbara pizzor, farligt god kebabsås, trevlig personal och fräsch lokal.

Ja. Pang som sagt, så var helgen över. Vi avslutade dagen med att hjälpa till med lite städning i lokalen, hämta upp vår packning och sedan göra ett kvällsbesök hos mammsen, som fortfarande är sjuk stackarn. Hon var varit sjuk till och från sedan början av sin semester (i juni). Nu har hon varit hemma från jobbet i två veckor, man misstänker lite svininfluensa, får inget mer sjukintyg, inga prover görs och hon måste pallra sig till jobbet imorgon. Jag tycker så synd om henne, man såg ju på henne att hon inte var frisk än. Dumma läkare!!

Så kom vi till slut ifrån kära Västervik vid strax efter nio.

Puh, vad långt detta blir. Det HÄR är nog längsta inlägget numera, de blir bara längre och längre. Mamma brukar säga; Jag brukar ta lite i taget, du skriver så himla mycket, orkar inte läsa allt samma dag. (Haha) Jag vet inte om någon orkade läsa igenom allt det här, om ni tycker det är jobbigt och tråkigt med såhär mycket text? Men jag hoppas det är intressant och därav gör det lite behagligare att ta sig igenom, det är ju såhär det blir när allt kommer på en gång. För att inte tala om FarmVille. Oj oj, vad det hänt grejer där, jag har ju inte varit inne där på hela helgen. På Facebook alltså. Massa kor och getter att mjölka ur, hönor att plocka ägg ifrån, grisar att ta hand om, träd som ska skördas, får att samla ull ifrån, hästar att samla hästhår ifrån och ankor att plocka fjädrar på. (Hahaha) Och gåvor, 17 gåvor har jag nu som jag måste acceptera och sätta på sin plats. Dags att utöka farmen ytterligare snart, får knappt plats med mera. 


Och ingen läxa har jag hunnit med. Tur att både jag och Johan är lediga imorgon, jag måste tvätta skolkläderna med. Och plugga plugga plugga. Nu ska jag klicka hem en ursnygg jacka på Ellos, kolla min bank och sedan är det godnatt. Bilder kommer när jag får dom från pappas sambo. Framför allt på min ursnygga (men liiite obekväma) outfit.

Här är jackan jag förälskat mig i.




Godnatt.





 


Kommentarer
Postat av: ida

NEE EMMA! NEJ NEJ NEJ EMMA!!!!!!!!!!!! NEEEEEEEEEEEEEEJ (AAAAARG AAARG AAARG) NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BARA SÅ DU VET SÅ ÄR DEN DÄR JACKAN MIIIIN bara MIIIN! finns en nästan exakt sådan jacka på lindex och den är... MIIIN!!! FAATTARU?



min..min..min... (SPYKO)



;)

2009-09-14 @ 23:11:17
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: