Jag ber om ursäkt. Igen!

Jag vet att det är dålig uppdatering här, men helt ärligt, jag orkar bara inte sätta mig här på kvällarna när jag kommer hem från skolan. Oftast..

Nu kom jag precis hem. Har hunnit sitta ner i kanske 10 minuter. Tänkte att jag i alla fall skulle skriva att jag lever. (Haha)

Jag vet att många kanske anser att det inte alls är så tufft att gå i skolan. Att det är mycket jobbigare att arbeta. Och ja, jag kanske kan hålla med om det till viss del. Men tänk, på ett arbeta går man dit en viss tid, gör det man ska (om man nu jobbar som bibliotekarie som mamma, bagare/chaufför som pappa eller brevbärare som min älskade sambo) och sedan går man hem. Trött, sliten och fysiskt ansträngd. När man går i skolan är ansträngningen mer psykisk med diverse prov och pressen att prestera bra för att just kunna få ett bra arbete senare. Just min utbildning kan vara ganska fysisk med då vi står och går i stort sett hela dagarna. I alla fall tisdag, onsdag och torsdag.

Men jag klagar inte. Men ni anar inte hur skönt det känns nu att komma hem och veta att jag inte ens behöver titta på en skolbok till imorgon. Nu är proven över. Till nästa vecka då det kommer ett litet igen. Vi hade prov i fredags, prov igår och prov idag. Jag trodde aldrig jag skulle ta mig igenom det. Men nu är det gjort och med bra betyg hittills. Jag är så nöjd! Hoppas dagens gick bra med, jag är nöjd med ett G där.

Nu ska jag faktiskt bara krypa tätt intill min älskling och titta på tv och sedan kommer jag somna gott. Imorgon börjar vi 12.35 och håller på till sex. Konditori och tårtor står på menyn. Fortsättning från förra veckan alltså..oj oj så kul det ska bli!! Resultat får ni nog se imorgon. Och oj, vilken förändring idag. Och igår. Vi har ju fått nya lärare till kursen Kallkök (tisdagar) och Bageri (onsdagar) och jag kan bara säga en sak; MER ÄN NÖJD! Så himla bra lärare bägge två och vilka grejer vi gör..mm..

På återseende.

Godnatt.





Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: