It´s mine!

The pink one. Vågen. Den är min. Väldigt glada miner här hemma nu..

Den blev min för 249:-, sedan tillkommer frakt med 59:- och expeditionsavgift (sidan heter enkrona.se) på 49:-. Så, slutsumma alltså 357 kronor. Lite mer än vad jag hade tänkt från början, det blir lätt så när man ger sig in i budfajt. Men den är nog helt klart värd det..den är ju så snygg! Och användbar..

Mitt bud låg på 169 kronor när jag skrev här senast, jag ledde. Satte på filmen och vred skärmen så jag skulle kunna se från soffan om det hände något samtidigt som jag höll lite koll på tiden då det bara var en halvtimma kvar. Plötsligt ser jag att priset stigit upp till tvåhundra någonting. PANIK! Gaah. Paus på filmen och springa fram till datorn. Mycket riktigt. Någon försöker kriga till sig min rosa våg. Hm!

Men icke, jag ger mig inte utan en fajt..mitt maxbud var ju just 200:-, den som försökte stjäla vågen hade lagt 199:-. Oj oj, mycket nära att personen knep ledningen. Så jag ökade snabbt maxbudet till 250:-. Jag ser hur tjuven försöker komma upp i rätt nivå, budar och budar. Sidan skötte ju min budning automatiskt. Kommer upp till 249 kronor..nej faan, jag vågar inte chansa. Även om några minuter går utan att personen i fråga lägger något mer bud så ändrar jag ändå mitt maxbud ytterligare en gång, till 300:-. JAG SKA HA DEN DÄR VÅGEN! Nu återstår endast 4 jobbiga minuter..SNÄLLA, buda inte mer nu din tjuv. Jag tänkte ju inte ge hur mycket som helst för vågen, över 300:- tänkte jag verkligen inte gå..

Sekunderna tickar, minuterna minskar sakta men säkert - samtidigt uppdaterar jag sidan galet många gånger per minut för att inte missa någon eventuell ändring. Men tro det eller ej, den nedrans tjuven verkar faktiskt ha gett upp..10 sekunder kvar. För övrigt var nog det här de längsta 4 minutrarna i mitt liv. (HAHA). 10..9..8..7..6..5..4..3..2..1..GRATTIS, du har vunnit objekt "Hushållsvåg ROSA.." med budet 249:-. JAAA! Lycka.

Lättnad. Pustar ut. Kollar lite bloggar efter att jag läst mig till hur genomförandet av köpet nu går till. Skriver det här och kommer på; Jävlar, filmen.

Det är nog bäst att jag fortsätter kolla på den innan klockan blir alldeles för mycket. Nog för att jag är ledig imorgon men jag vill ju inte sova bort hela dagen.

MIN, MIN, MIN!!!



GODNATT!!






Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: