Burn, städ och tidsångest.

En kall BURN, det gör att jag orkar. Åh, vad det är gott. Dock känns det som jag häller i mig ett glas med lite vatten och några deciliter socker..och det gör jag väl med. Men vad faan, det är ju fredag.

Jag håller i alla fall på och städar. Puh. Klockan tolv på natten tänker ni nu..ja, jo. Jag fattar inte varför vi alltid skjuter upp allt till sista minuten. Jag hade hellre legat i sängen och snarkat nu. Imorgon kommer bonusmamma, bonusbror med tjej och bonusmammas kompis för att övernatta och sedan bli skjutsade till Arlanda klockan halv fyra söndag morgon..ojoj. Hur ska vi orka upp? Syftar snarare på Johan nu..haha. De reser ju iväg till Bulgarien. Hm. Somliga har det bra!! (Haha)

Hur eller hur, efter skolan idag (förprovet gick förresten hur bra som helst, hade bara ett enda litet fel och det var att jag dukade fram vanliga varmrättsbestick istället för grillbestick..tror ändå jag ger mig på ett MVG nästa vecka!) blev jag upphämtad nere vid stationen av finaste prinsen och så åkte vi hem för att äta lite. Jag passade på att ta all disk med innan vi gav oss iväg med prinsens bror för att handla lite. Medan brodern köpte mat köpte jag och prinsen kläder..haha..jag köpte massa trosor för en billig peng medan prinsen riktade in sig på byxor. Det var halva priset, 75% rabatt och till och med halva reapriset på en del grejer så vi kom därifrån med ca 600 kronor i tjänade pengar..ja, alltså, i rabatter, sparade pengar. Härligt!! Detta var alltså på Coop stormarknad i Rotebro.

Sedan hamnade vi på Rusta. Jag fick med mig en hel del hem, bland annat ett överkast till vår säng (ÄNTLIGEN) och lite grejer till min start-samling av diverse bakgrejer. Det känns som att jag vill ha ALLT jag kan komma åt nu när jag ska bli konditor, så jag kan göra allt jag vill hemma med och inte bara på jobbet..så bakformar och en kavel inhandlades!

Drömmen vore ju såklart även att få ihop pengar till en sån här;



Åh, tror ni jag höll på att smälla av när jag fick syn på denna rosa dröm? Fick tipset i skolan på en hemsida där man kan få tag i de maskiner vi har i skolan (det här är den lilla modellen för mindre degar, kakdegar och så, inte för större bröddegar) och någon sa att de finns i olika färger och kostar därefter. Idag kom jag ihåg att knappa mig in på hemsidan och hittade den i 22 olika färger..och SJÄLVKLART fanns den i rosa (jag hade nästan hoppats att den inte fanns i rosa för jag visste att jag skulle bli väldigt frustrerad över att inte kunna köpa den då) och SJÄLVKLART var den dyrast av alla!! Gah. Närmare 7 000:- får man hosta upp för att få den här pärlan i köket.

Sedan kan jag tänka mig att frakten går på en hel del, den är ju ganska tung..suck. Spara, spara, spara! Och alla vet ju hur bra jag är på att spara.

När vi kommit hem från allt handlande lyckades jag få tag i en som hade en annons på ett vitt runt bort ute på Blocket. Så det var bara att ge sig ut igen för att hämta det..så nu har vi äntligen ett vitt runt bord i köket (det vi köpte senast för 50 kronor gav vi upp hoppet om då vi aldrig tar oss tid till att måla klart det) och oj så stiligt det blev. Lite mer trångt dock, men det funkar.

Så nu har jag pysslat lite med inredningen i köket, gjort iordning bordet snyggt med våra nya bordstabletter och nu hamnade jag här för en "paus"..jag drar mig mer för att fortsätta städet. Johan har somnat, han var så trött..jag är ganska trött själv när jag känner efter, men jag känner inte för att ha det hängande över mig i morgon att städa undan här. Och det är inte bara för att vi får besök, utan för att det behövs. Vi skulle ha städat redan i veckan egentligen..men icke. Så nu får vi ta smällen..eller jag. Johan sover ju. Haha, men han får dammsuga imorgon har jag sagt. SÅ mitt mål är att få klart allt utom dammsugning och städ av Lolas bur. Det får bli imorgon.

Klockan är ju lite för mycket för det nu.....dammsugningen alltså!


Återkommer med lite bilder på dagens inköp snart, närmare bestämt när jag har städat klart om jag inte hinner somna innan. För er som är intresserade. På återseende.






Kommentarer
Postat av: johanna

jag vill ha en sån blå!! :D as fina. hört att dom är billigare i usa. om du kommer dit någongång;) haha

2009-09-19 @ 11:54:38

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: