Ångesten kommer krypande.

Jag somnade igår, såg aldrig klart filmen. Jag såg klart den nu istället, den var riktigt bra..rolig, romantisk, dramatisk. Allt en film ska ha! Sevärd.

Jag betalade den rosa vågen imorse..så nu hoppas jag att den kommer så snabbt som möjligt. Jackan från Ellos kommer ju förhoppningsvis imorgon med. Men jag går ju i skolan hela dagen, 8.40-18.00 (men åker hemifrån 07.15 och är inte hemma förens 19-19.30) så jag kommer inte kunna hämta ut den. Får nog ta det på onsdag.

Ursch, som rubriken lyder, ångesten kommer sakta men säkert krypande nu, det är måndag eftermiddag, nu ska jag diska, sen kommer älskling hem från jobbet och då ska vi åka och lämna tillbaka filmen och handla lite så vi kan göra någon god mat och sen är det kväll och dags för att gå och lägga sig. Och då, då är det bara ett par timmars sömn kvar tills man ska upp och ägna hela tisdagen i skolan. Tisdagar känns verkligen jobbiga..men det är bara att stå ut. Det är ju bara en termin, hela nästa (vårterminen) är det ju praktik som gäller.

Jag funderar på att kanske vara (om jag får, ska ta reda på det under veckan) på pappas jobb, eller ja, på konditoriet (pappa jobbar ju på bageriet och kör ut bröd och så) under min första praktikperiod, i Västervik alltså. Det jobbiga är att det är i 8 veckor..8 veckor ifrån Johan kan bli tufft. Det är ju två månader..hm. Vi har bara pratat lite löst om det ännu, Johan var väl lika skeptisk som jag själv. Så vi får väl se. Det är ju ett tag kvar till januari så.

Tål att tänkas på.
Nu, disken!!






Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: