Vilken uppståndelse..

..är fortfarande inne på ämnet "Snusksnask". Jag blir så trött. Sitter och läser alla kommentarer vid artikeln och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över denna hysteri. Vad är problemet? 

Ser kommentarer som;

1.
"Jag tänker så här: hade de här kroppsdelarna/godisbitarna inte haft en sexuell anknytning så hade de inte tillverkats överhuvudtaget. Man kommer inte på att man ska tillverka en godispenis utan att samtidigt tänka på sex eller porr. Det är självklart, för penisar, bröst och snippor HAR en mycket stark anknytning till sex. Och barn på 6, 7 och 12 år ska inte behöva utsättas för det. Det finns liksom ingen mening. Jag tror knappast att de här godisarna hjälper till i sexualundervisningen......"

Svar på tal;

Amen hallå?! Ett litet barn som har snopp/pulla och bröst, som ALLA människor (kanske med vissa undantag) har helt naturligt, ska de förknippas med sex då med? Och som någon skrev, får barnen inte äta skrevet på en pepparkaksgubbe heller? En vuxen person som är oskuld, kanske oerhört kristen, någon som inte alls tänker på sex, denne har även den bröst/snopp/pulla. Måste det vara så himla förknippat med sex? Varför?

2.
"Jag har svårt att se det lämpliga i att barn ska stoppa könsdelar i munnen. Ni som inte tycker detta är en stor grej: Skulle ni tycka att det var ok om era barn kom hem och berättade att de blivit bjudna på sådant godis?"

Svar på tal;

Till att börja med, JA! Jag skulle tycka det var helt okej om mina barn (som jag inte har ännu) kommer hem med sådant godis. Vad är grejen? Det finns väl allvarligare saker att få panik över!! Och för det andra så hänvisar jag till mitt inlägg nedan, var finns det lämpliga i att stoppa tänder, spindlar, katter och döskallar i munnen då? Det finns hur mycket godis som helst som inte är lämpligt i sådana fall.

3.
"Jasså, Hahaha, ni som tyckte det här var bara roligt, era puckon! Barn har rätt att vara barn och inte exponeras för sexuella anspelningar och könsorgan, de har mycket kvar att lära sig och att komma till insikt med innan de är trygga nog för sådana grova "skämt". Skäms!"

Svar på tal;

Jag har inget att säga här..jag vet inte var jag ska ta vägen.


Som tur är verkar det som att ungefär 90% av de som kommenterat artikeln tycker ungefär som jag. Vilka gnälliga människor som hakar upp sig på sådant här istället för att koncentrera sig på de större problemen. Jag förstår att folk har olika åsikter, respekterar det och jag menar inte att varenda människa som tycker detta är mindre lämpligt är gnälliga och puckade. Men när någon kopplar ihop godkännandet av dessa godisar med att man år 2015 kommer tillåtas att stöta på 7-åringar vid godisavdelningen..Vad var det för ointelligent människa som skrev det? Då undrar jag var vi är påväg när vi tänker. Det kan inte ligga mycket tanke bakom det uttalandet!!

GÖR INTE SÅ STOR GREJ AV DET.






Kommentarer
Postat av: Hanna med magen

Håller med dig Emma, vafan barn kommer sen undra vad pulla, snopp och tuttar är och kommer utforska det sedan, vafan är det för fel att det finns godis ?

Håller me dig om harpluttar, heta läppar och saltabomber och allt som nu finns.

Döskallar är väll inte så lämpligt dåheller som du säger.

2009-11-03 @ 22:05:11
URL: http://hannafors.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: