Snusksnask?!

Ja, enligt Aftonbladet, Wendela, heter det tydligen så..själv tycker jag bara det är larvigt vilken uppståndelse det blir när något sådant här dyker upp.

Herre gud..självklart ska vi ha olika åsikter, och här kommer min.

Att ha tuttar, snoppar och pullor (snippa, vad faan är det för ord?) som godis är väl inte så himla farligt. Dels är det helt naturligt, dels förstår väl inte barnen riktigt vad det är för något fören de kommer upp i den åldern då de ska veta/ska få veta vad det är för något. Det är en del av våra kroppar. Skillnad hade det väl varit om man kanske började tillverka älskande par eller så..men tuttar, snoppar och pullor, so what? Barnen har med sådana..?

Jag tycker personligen inte att det är så mycket värre än andra godisar. Ta t.ex. en döskalle? Jag ÄLSKAR hallon/lakrits skallen. Men hallå, egentligen, om man tänker på det..en döskalle? Hur naturligt är det? Eller ja, klart det är naturligt efter döden, men för barn att se då om vi nu är inne på barn? Och "harpluttar"? Vad är en harplutt? Bajs? Heta läppar, vad är det för namn? Salta bomber? Bomber?! 

Ja, listan kan göras lång om vi är inne på vad som är olämpligt för barn. 

Den enda nackdelen jag kan se är väl kanske då själva ätandet. Att det kanske inte känns så trevligt att äta snoppar och pullor, tanken på barn som stoppar snoppar i munnen liksom, men å andra sidan, hur trevligt eller naturligt känns det att stoppa harpluttar, pepprade döskallar, grodor, bläckfiskar, katter, pengar, bilar, spindlar, sheriffstjärnor (snacka om förvirrande för barn i så fall, kan man äta dessa stjärnor? Ganska mycket riv i halsen det skulle bli), sega råttor, sura tungor, tänder och salta bomber?

Jag inser att det kanske inte är riktigt samma grej att stoppa en seg råtta eller ett stycke löständer i munnen som en "snopp" eller ett par bröst. Men jag menar, huvudsaken är väl ändå att det smakar gott? Vi äter ju allt som är gott, oavsett färg eller form.

Jag kan medge att pullorna inte ser så trevliga och aptitretande ut, men jag tycker inte det är något fel i sig att tillverka sådant godis.



Bild lånad av; http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6015551.ab



Nog om det.

Här kommer en bild på gårdagens middag. Åh, vad det var gott. Jag gjorde min tacogratäng..

 

Ja, det var allt för denna gången.

Nu väntar reprisen av gårdagens One tree hill och lunch. Gårdagens tacogratäng..åh, det bara svider i magen. Mmm..

Ha en bra dag, för mig är det skolarbete som gäller hela dagen sedan.














Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: