Hälsporre!

Det kanske inte är så konstigt att jag har så himla ont i fötterna. Enligt läkaren är det mest troligt att jag lider av hälsporre. Och att jag haft otur som fått det på båda fötterna. Detta är mycket smärtsamt (jo, jag vet) och behandlingen består av antiinflammatoriska läkemedel (undrar om ZON kan fungera här?) och ilägg i skorna som avlastar hälen. En remiss till röntgen skickas för att utesluta stressfrakturer..

Som läkaren sa så ska man avlasta hälen genom att gärna minska på den aktivitet som gör att jag får ont. Med andra ord att stå och gå längre stunder..men då jag pluggar till konditor är detta självklart inte möjligt. Men jag stannar i alla fall hemma från skolan idag med och så ska de där iläggen skaffas senare idag och provas imorgon. Hoppas att det blir bättre snabbt, trots att det enligt läkaren KAN ta 1-2 år för hälsporre att läka helt. Men det kan även ta några månader, så vi får väl hoppas på det.

Så ser min situation ut just nu och nu ska jag sätta fötterna i ett fotbad och massera dom lite med fotkräm. ZON ska införskaffas för att se om det hjälper något..





Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: