Förlåt.

Förlåt för väldigt dålig uppdatering. Det enda jag kan skylla på, om man nu ska skylla på något alls, är att det är väldigt mycket runt omkring mig som händer nu..allra helst med skolan. Det är skolarbeten hit och prov dit.

Förra veckan var jag sjuk..
På tisdagen fick vi en hemtenta (i ämnet livsmedelshygien) som skulle lämnas in nu i tisdags som var. Jag fick inte hemtentan förens på fredagen, eftersom jag var sjuk innan, så jag hade fullt upp med den under helgen. Dessutom hade vi en frågestencil (i ämnet livsmedelskunskap) om kött och charkprodukter som skulle besvaras och lämnas in samma dag (i tisdags) och jag hade dessutom en annan frågestencil som jag låg efter med om fisk och skaldjur att lämna in. Som sagt, mycket att göra. Det slutar inte där. Idag hade vi prov i ett annat ämne (näringslära) och det gick väl sådär. Nästa vecka har vi prov del 2 i näringslära på tisdag, praktiskt prov i bageri på onsdag och inlämning av kaffearbetet på fredag.

Det är en del och jag är inte ens säker på att jag fått med allt här ovan.

Imorgon har vi vårt första praktiska PROV i konditori. Lite nervös, men samtidigt så finns det inte så mycket att vara nervös för. Man gör sitt bästa och det finns ju inget direkt man kan öva på. Vi vet ju inte ens vad vi ska göra ännu! Men det känns lite kul med, och bra, för nu har jag verkligen chans att visa vad jag går för, alldeles själv och utan hjälp av lärare eller medkamrat. Vi jobbar ju alltid två och två annars, förutom när vi göra tårtor och bakelser, då gör man ju gärna varsin..

Hm..
Nu ska jag gå och lägga mig, njuta av tanken på att det är första kvällen på en vecka som jag inte har något skolarbete alls att göra. Så underbart skönt. Imorgon är det prov som sagt, på fredag är vi lediga, då ska jag jobba med kaffe-arbetet tänkte jag. På söndag är det första advent, åh, vad det känns mysigt. Då ska det julpyntas! Jag älskar julen.





Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Minna

hihi precis, men så är de juh! :D

2009-11-27 @ 19:06:52
URL: http://salkert.se
Postat av: Johanna ♥ Minna

hihi tack för ditt långa och välförklarande inlägg. :D

hoppas skolan går bra och att du får lite tid över sanert, inte bara för att läsa min blogg då ;)



hur mår du annars då?

krama om söta

2009-12-03 @ 07:11:51
URL: http://salkert.se
Postat av: Johanna ♥ Minna

Vi kommer fira dagen innan jul med min familj på mammas sida, dagen efter jul med pappas sida och självaste julafton hemma med vår egna lillafamilj. :D

2009-12-05 @ 09:25:33
URL: http://salkert.se

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: