Födelsedagskalas!

Johans lillebror fyller 20 år imorgon, så idag har vi haft kalas för honom! Vi kom precis hem. Jag fick äran att göra tårtorna..

Såhär blev resultaten.



En helt vanlig princesstårta..med brun marsipan som jag färgade själv och så rosa blommor och bokstäver i sugarpaste. Bokstäverna har jag skurit ut för hand, därför är dom inte helt perfekta. Men jag tycker det är charmigt!







Andra tårtan fick enligt önskemål bli en chokladtårta. Något jag mest bara kom på själv och slängde ihop. Det blev vanlig chokladsockerkaksbotten med härlig kärleksmumsglasyr emellan och en härlig kolakräm över! Sedan spritsade jag på lite creme-cheese frosting i rosa för att matcha ljusen vi köpt.



Lite snett spritsat, men vad faan, tårtan är handgjord! Haha..



Jag är nöjd. Födelsedagsbarnet är nöjt. Familjen är nöjd. Alla är nöjda och glada, så spelar det någon roll att det kanske inte riktigt är konditori-material till fullo?! Nej.

Här är även en bild på dagens outfit, min fina rosa blåsa jag köpte till halloween. Så fick jag äntligen använda den en gång till. Det är ju inte direkt en klänning man slänger på sig lite när man vill. Tyvärr. Men jag skulle vilja våga ha den precis när jag vill. Den är så fin!



Och sedan, sist men absolut inte minst..
Födelsedagsbarnet var ju lillebror, men även jag fick en liten gåva. Inte så liten för mig, den betyder mycket och jag kommer att tänka på den här dagen varje gång jag tittar på den. (Haha) Jag blev ganska häpen när Johans lite äldre bror och hans sambo kom fram till mig och sa att dom köpt en liten grej till konditorn med, som tack för att jag gjort tårtor. Åh, vad dom är gulliga i den här familjen. Helt galet underbar familj.



En gulgranskula i form av en cupcake. Åh, så fin och otroligt söt. Den glittrar så fint med!! Den kommer jag definitivt ta väl hand om och jag undrar om jag inte kommer att ha den hängade året om..bara för att den är så söt! TACK SÅ HEMSKT MYCKET.





Nu ska jag och älskling mysa till det framför tvn och njuta av ett par lugna timmar innan sängdags. Disken som blev idag tar jag hand om imorgon, jag har i alla fall plockat undan och gjort det skapligt fint än så länge..det får räcka för ikväll!

Godnatt kära vänner, alla som jag känner..och inte känner.





Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Ja oh ändå då är vi prick lika! Jag köper massvis av bakarböcker men vill bara ha mer o mer hihi! Men nästa bok du köper ska absolut vara den jag köpt, cden kostar bara 199 kr på akademibokhandeln, som fått :D



Så fina tårtor och jag börjar typ dreggla då jag hör att du har kärleksmumsglasyr och kolakräm i den andra tårtan, gud så gott! Tur jag har bakat chokladbollar och har laddat upp med en stor godispåse & chips :)



Hoppas du har en jättehärlig helg :)

2009-11-14 @ 18:40:36
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

& superfin klänning!!! och cupcakekula åhhh vill ha både klänning o kulan!! :D

2009-11-14 @ 18:42:42
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: