Vilket kap!

Idag gjorde vi världens fynd..vi (jag) hittade en helt okej säng i vitt för 500 kr. Dock inte MALM-sängen som vi har/hade utan en helt annan. Men för 500 kr?! Verkligen super. Dock var det madrasser till, så jag frågade om man fick köpa BARA sängstommen..dels för att vi redan har madrasser, och visst skulle vi vilja ha andra skönare, för mina är ju gamla som gatan och 500 kr MED madrasser är ju nästan FÖR bra men vi får inte plats i bilen och har inte råd att hyra bil IGEN som med soffan. Så det gick bra. Så jag prutade ner det till 400 kr. (HAHA) Bra va?

Så, alltså, en helt ny (ja, för oss alltså) vit sängstomme i jätte bra skicka för bara 400 kr..det är helt sjukt bra. Så, den hade vi ju råd med trots att vi ännu inte fått gamla sängen såld, eftersom vi fick 300 kr för byråerna igår och min snälla pappa kunde låna ut resten tills vi får sängen eller något annat sålt......
 
Så, nu behöver vi bara nya datorbord och nya byråer och en tv bänk till sovrummet. Som tyvärr är jätte svårt att hitta i vitt..suck! Alla våra kläder ligger i högar på golvet och i korgstolen vi fick av svärföräldrarna. Som jag för övrigt eventuellt tänkt försöka mig på att måla vit och sedan klä om dynan i samma mönster som soffan typ. Hm. Om det är okej för Ann förstås..annars är den ju fin som den är med! :)

Hur eller hur, åter till klädhögarna som ligger och dräller, det ser inte fint ut alls faktiskt, så nya byråer är ett måste inom väldigt snar framtid. Men nu åker vi ju till Västervik imorgon och hälsar på, stannar till lördag eller söndag, så nu blir det ju inget gjort förens när vi kommer hem igen. Men man kanske hittar något i Västervik, vem vet..detta leder mig in på ämnet att nya datorbord behövs med. Vi har ju sålt ett, så den datorn står som sagt på golvet/på ett pyttebord. Och imorgon tar vi ju med det andra datorbordet ner till "Viken" för det ska ju Amanda ha, så då hamnar den datorn på golvet med. (HAHAHA) INTE så fint..eller bra heller för den delen..så, hjälp mig gärna, håll lite utkik efter MIKAEL datorbord i vitt på Blocket. Eller något annat "märke" bara det är enkelt och stilrent, inga krusiduller och massa "överhyllor" och skit på..hahaha..Och titta gärna efter vita MALM byråer med..dessa är högsta prioritet men även här kan vi tänka oss andra byråer bara det inte är massa krusiduller och sådant, utan raka fina linjer. (HAHAHA) Och gärna i Stockholms-området såklart. Tipsa mig gärna om andra köp och sälj sajter - förutom Eniro och iloveikea.se. Någon som vet något annat?

Så. Nu till det roliga, nya sängen är på plats - med de nya sängkläderna. Det blev så himla fint och stilrent..tycker jag själv! Ni ska få se..



MYCKET bättre än det mörka svartbruna, eller hur? (Ida behöver inte svara, vet nog vad du tycker) Haha..Och jag tänkte sätta upp "vita" gardiner där istället för de svarta som var innan, men de var mer naturvita/creme färgade, så det passade inte riktigt, så jag sket i det tills vi köpt nya någon gång. Eller så kanske man ska strunta i gardiner i de där fönstren helt, ska jag vara ärlig så tycker jag nästan det är snyggare utan! (HAHA) Och där ser ni en liten del av Johans klädhög med som ramlat ner, måste bära upp det i fåtöljen igen så det inte blir smutsigt..

Och såhär blev hallen med den nya garderoben..





Snyggt va? SKITSNYGGT!

Bättre bilder kommer..och bilder på ALLT kommer när det är HELT klart, och när svärföräldrarna och co har varit här och tittat, vill ju inte avslöja alla detaljer för dom i förväg. Dom läser nämligen min blogg.. ;) I alla fall svärmor..

Haha!

Puss på er, nu ska jag krypa ner i den vita, stilrena, fräscha, ursnygga sängen med min stora kärlek.
Vi firar snart ett år..tänk..vad tiden går. Längtar - ULLARED KANSKE..det kommer bli bäst!

Godnatt.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Tradera har ju ibland en massa Ikea möbler :)

2009-05-06 @ 09:10:48
Postat av: ida

okej , js svarar inte på det! haha..



MEN måste säga en sak alltså, bara för ni har inredningen i vitt ta för guds skull inte vita gardiner också!:O de blir nog för tråkigt, ta något härligt, typ rosa? eftersom du har rosa sängkläder. eller något annat med en färgklick i. blir nog fint.

2009-05-06 @ 13:33:23

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: