Västervik vann!

Speedwayen igår alltså..TOPPEN! Och jag såg det på tv n. Eller ja, egentligen på datorn, fick "beställa matchen" för 49 kr och det gjorde jag så gärna, och sedan kopplade jag in datorn till tv n så jag fick se det på stor skärm och kunde ligga i sängen. UNDERBART! Första matchen för i år som jag ser "live" men ändå inte live liksom..härligt, härligt!

Och jag ber om ursäkt ännu en gång att jag blivit så dålig på att uppdatera bloggen. Men jag tror att det beror på att vi haft väldigt mycket att stå i på senare tid med möbelbyte och Västerviks-besök. Men jag ska försöka bli bättre..men det känns som att jag får mindre och mindre att skriva om med. Jag har liksom inget att skriva om för det händer inte så mycket när det väl är lugnt. Hm..vad vill ni läsa om? Vill ni läsa om något speciellt? Tipsa mig gärna..

Dagen idag kommer att gå till att leta lite möbler på Blocket. Just datorbord är prioritet nr 1 så att vi får ordning här i datorhörnan. Jag sitter inte skönt vid datorn som det är nu ska ni veta, den står på ett jätte litet lågt bort så stolen är högre till och med, och så har man ingenstans att ha tangentbordet, så det får man ha i knät..inte bekvämt alls faktiskt. Kanske är lite därför jag inte skriver så mycket med.......och den andra datorn (min) står bara rätt på golvet) Det skulle vara bra att hitta någon form av hylla att gömma undan alla filmer och sådant i med nu när alla filmer ligger i en hög på golvet vid fönstret sedan vi sålt "dvd-pelaren". Hm. Men som sagt, så är det inte det lättaste att fixa möbler denna vecka eftersom Johan jobbar så sent. Och även om vi lyckas hitta t.ex. en hylla att gömma filmerna i, så fattas det förvaringskorgar/lådor att lägga dom i så dom inte syns, och dessa hittar vi på IKEA och då måste vi ta oss dit och då blir inte det förens i helgen för dom stänger ju kl 20.

Men, som sagt, Blocket. Äta lite och sedan blir det väl tv som vanligt, kolla mailen med jämna mellanrum och sådär. Jag väntar ju fortfarande på besked från den senaste intervjun jag var på, som gällde jobb inom förskola och fritids. Jag skickade iväg ett litet mail till henne igår för att fråga om hon glömt mig, skulle ju ha hört något redan förra veckan, men jag fick till svar att hon återkommer inom kort.

Sedan kan det ju dyka upp mail från de som säljer möbler med som man mailbombar med frågor om möblerna finns kvar. (HAHA) Och imorgon förresten, ska jag till Adeco i Solna igen..har ju inte varit där på ett tag på grund av pengabrist och har inte hört något från varken dom eller Arbetsförmedlingen som jag hade väntat mig, så jag ringde upp min kontaktperson på Adeco igår för att höra hur det går, vad dom planerar för mig. Det visade sig att han inte ens fått tag i min kontaktperson på Af och att han skulle försöka nu igen. Så till slut kom vi fram till att jag ska försöka komma på seminariet imorgon, som är ett av de viktigare tydligen (handlar om mål och motivation) och sedan skulle jag bli kallad till Af för att prata om mina bekymmer.

Det förstår dom väl själva att dom inte kan skicka en arbetslös som får 2700 kr/mån till Solna var och varannan dag, det finns väl viktigare saker att lägga pengarna på, som hyra och mat till exempel och som Johan nu fick lägga ut till, nya byxor till mig när de gamla går sönder. Johan ska ju inte stå för allt nu när jag faktiskt får in en slant..det är ju helt fel och det känns inte alls bra!!!

Men vi får väl se vad dom säger..jag hoppas bara inte att jag förlorar pengar från försäkringskassan nu för de dagar jag inte varit närvarande på Adeco. JAG KAN JU INTE TA MIG TILL SOLNA FÖR 18 KR? Som var exakt vad jag hade på mitt konto då. Nu har jag ju fått mitt första bidrag så nu kan jag ju använda lite av de pengarna till resor (även om egentligen ALLA slantar jag får borde gå till Johan), så att komma dit imorgon blir ju inget problem, men man har ju inte råd att åka fram och tillbaka hur mycket som helst. Men dom räknar väl med att dessa pengar ska gå till just det..för det är ju en ond cirkel. För att medverka i programmet måste jag vara närvarande, och för att vara närvarande måste jag ha pengar, och för att få pengar måste jag vara närvarande..jag menar? Förstår ni hur knepigt det är...? Suck!

Ne, nu ska jag sluta babbla. Se, jag uppdaterar sällan nu för tiden och så när jag väl gör det så skriver jag utav bara den. Det bara glöder om tangentbordet och jag kan knappt sluta..(HAHAHA)

Vi hörs. Tjillevippen!



Kommentarer
Postat av: ida

uch tråkigt med speedway, din lilla speedway nörd;)

Nu ska ja svara på dina inlägg tänkte jag då va.

hm.. måste tänka vad du skrev!



Just de, NEJ de är faktiskt ingen bläckfisk gunga de är en döskalle, de ä säkert:D



och jag ska lägga in lite bilder på dig o johan när ni har nellie om de är lugnt? men måste fixa dom bilderna först från dig? Så jag kan skriva lite om de.



Och så skrev du att de var en fin bild på mig (A) tack så mkt emma!:D o massa andra fina grejer, du skrev typ 120 kommentarer, de gillar vi;)



hade gott, och kom hit snart igen! <3

2009-05-13 @ 22:28:12
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför köper du inget månadskort för? du tjänar på det :)

2009-05-18 @ 20:19:35

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: