Summering.

Så..nu är det såhär. Johan hämtade mig efter sitt jobb förrut, runt halv åtta tiden, då var jag precis klar med städning och hade bytt om efter "mitt jobb". Det gick okej på jobbet idag med. Eller bra ska jag säga. Bättre än igår, även om smärtan i fötterna var värre och började redan efter ungefär en halvtimma i förmiddags när jag började och de sista 4 timmarna var nästan outhärdliga så, och demon gick bättre idag. Jag fick bättre betyg än igår (högsta på min insats och högsta på helhetsintrycket av demon) och tårtan sålde bra (fick 8 på försäljning (av 10) men det berodde på att det i grund och botten var en "sämre" dag för butiken). Dom var nöjda sa min kontaktperson till mig. Härligt att höra!

Åter till när Johan hämtade mig och jag knappt kunde gå mer, så handlade vi lite att äta. Sedan på parkeringen säger jag "Älskling...bara så att du vet, jag kommer lägga mig så fort jag kommer hem och inte röra mig ur fläcken mer på hela kvällen - så ont har jag!!" Då passar han på vet ni, den lilla filuren, att smyga in med "Ja, okej...det gör inget, för jag tänkte kanske åka till Tomas en sväng och ta någon öl..." (HAHAHAHA)

Han är så söt min "man". (LER) Det ville jag såklart inte, eftersom vi faktiskt ska vara ifrån varandra en hel vecka snart..men jag sa att det var okej ändå, jag är ändå trött och har ont och är tråkig så. Mina enda krav var att han inte skulle komma hem allt för sent/tidigt på morgonen och att han inte får vara trött och bakis hela dagen imorgon när jag förhoppningsvis mår bra och är "på fötter" igen. (HAHA) Hajar ni? På fötter..(HAHA)

Så, vi köpte i alla fall en cola, pitabröd, "kycklingkebab" som mer såg ut som nuggets och en sådan där creme fraiche med smak av tomat och basilika. Jag köpte en liten potatissallad med..allt detta var verkligen toppen! Jättegott och Johan lagade såklart maten eftersom jag själv låg i sängen och vilade. Sedan pratade jag med mamma lite på msn och fick tipset att lägga mig ner plant på golvet och ha fötterna/bena uppe på en stol i 90 grader för att få igång cirkulationen ordentligt.

Så, ikväll har jag alltså legat utslagen på köksgolvet ungefär såhär sedan efter maten tills Johan åkte iväg i stort sett...fick lite massage med olja på vader och fötter idag igen med. Han är underbar, hur hittade jag den här killen?



Så, min slutsats efter de här två arbetsdagarna på "nya jobbet" är att det är grymt roligt men det gör VÄLDIGT ont och man får för lite raster. Man måste få mer raster vid fler tillfällen när man ska stå upp hela dagen sådär på samma ställe och knappt rör sig. Jag stod ju i och för sig och hade lite gympa för mig själv emellanåt och tog av mig skorna ibland till och med, men ja. Hur eller hur, så borde man få fler "pauser" för att sätta sig ner och vila. Eller är det bara jag som tycker att ett-två avbrott är för lite på 8 timmar? Annars älskar jag kundkontakten. Det finns så mycket gulliga människor som man aldrig träffar annars. Och det är ganska roligt att dema.

Men, jag känner mig lite kluven inför att eventuellt få jobba mer med detta. Vad ska jag säga om dom ringer? Jag vill, dels på grund av det roliga i arbetet och dels för att jag verkligen behöver pengarna och det är skönt att få jobba, behöver ju verkligen ett jobb. Men min andra del känner sig väldigt avskräckt om det ska kännas såhär i ben och fötter varje gång, det funkar bara inte..det går som sagt inte förklara hur det känns. Givetvis får ALLA ont av att stå upp och speciellt stå stilla såhär länge och jag vill inte låta som världens gnällspik, men jag har en teori om att det kan handla en del om min vikt med. Jag är överviktig, jag är medveten om det, och det tär mer på ben och fötter ju mer man väger såklart. Det tror i alla fall jag, och en del andra jag har pratat med det om. Så det här kanske inte är rätt för mig? Är det egoistiskt att tänka så som arbetslös, får man inte tycka så som arbetslös? Måste man verkligen ta alla jobb man får..? Jag provade ju i alla fall....eller?

Hur eller hur så stod jag i alla fall ut idag med..(HAHA) Hajar ni? Stod ut...(HAHAHA) Det var bara att stå ut... ;) Ja. Det känns som att det är dax att avbryta här innan jag skriver en hel jävla bok och uttråkar er med mina extremt övertrötta skämt som jag själv håller på och skratta ihjäl mig åt. Stackars er. (HAHA) 

Och STACKARS mina fötter...



Nu ska jag tappa upp ett härligt fotbad med massage, om det inte är för sent för det. Kanske låter lite i golvet när det vibrerar..hm! Annars ska jag kolla på tv lite och äta LITE godis innan jag somnar gott för att sedan vakna av mysiga omfamningar och pussar när Johan kommer inatt.....MYS. Längtar.

Godnatt kära vänner, alla som jag känner. Och inte känner!

Kommentarer
Postat av: malin

har du riktiga skor på fötterna?

2009-05-30 @ 00:53:37

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: