Sillmiddag = Lyckat!

Det var godare än vad jag hade förväntat mig..och tro det eller ej, jag gillade till och med sillen idag. (HAHA) Det var så himla gott, sill, potatis, ägghalvor, gräddfil och gräslös. Och så lite sallad och franskbröd till..MUMS! Syndigt gott var det till och med..

Efter middagen var vi tvugna att hastigt ge oss iväg igen för att skjutsa "lillebror" till jobbet. Sedan bar det av vidare mot Uppsala och IKEA. Vi hittade det vi skulle, köpte tre förvaringslådor i rätt storlek men hittade INGET bra på fyndavdelningen. Trist!

Han som var intresserad av sängen kom aldrig ikväll, lite besvikelse råder i vår halvfina lägenhet just nu då det hade varit skönt att få in lite mer pengar för att kunna genomföra fler möbelköp till övriga lägenheten nu när tv-rummet är klart. Man vill ju gärna få iordning allt annat lika fint med..Och dessutom få bort det svarta som ligger lite här och var..men så blev det i alla fall inte. Frågade om han kunde komma imorgon men har inte fått något svar på det ännu. Får väl se. Det vore som sagt skönt att få sängstomme+sängborden sålda tillsammans med en gång. Annars har vi ju en spekulant på bara sängstommen, men då måste vi förvara den åt dom till i juli (fast vi får betalt nu) och det känns faktiskt inte helt bra. Man vill/ska ju inte ligga i den när man fått betalt av rädsla att ha sönder den, men sedan kan det ju till exempel bli inbrott i förrådet där vi för övrigt nog inte ens har något plats och så är man ju rädd att göra märken i den under "förflyttningen" med. Så nja..jag vet inte. Men dom kanske har hittat något annat under helgen..vem vet, det vet man ju inte heller.

Men ingen mer än dessa två har ju hört av sig angående sängen så man får väl sälja den även om man inte gillar idén riktigt om inte de som hörde av sig idag kan komma imorgon. För helst vill vi ju få den såld imorgon, eller senast tisdag. För på onsdag (eventuellt torsdag) åker vi ju till Västervik och det känns inte som jag vill komma hem till den röran vi befinner oss i nu sedan på söndag utan till en fin och klar lägenhet. Eller någorlunda klar i alla fall..

Men man får ju se vad vi hinner med imorgon med, min älskade prins fyller ju år - hela 23 år, så det blir middag och tårta hos svärföräldrarna. Tårtan fixar vi, middagen fixar dom. Funderar på att göra egen tårta, men vi får se hur vi gör. Kanske köper en...


Kvällen har spenderats framför datorn en del, på Blocket - det är där jag hänger nu! (HAHAHA) Och sedan framför tv n. Men NU ska jag gå och mysa lite med Johan innan vi släcker ner och ska sova. Vi är båda ganska trötta!

GRATTIS ÄLSKLING som fyller 23 år om ungefär tjugo minuter. Jag älskar dig.
Godnatt.


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: