På riktigt.

Så var det fredag och jag har en känsla av att helgen kommer gå förbi ganska obemärkt och väldigt snabbt..och nästa vecka närmar sig verkligen på riktigt. Trots att hela måndag, tisdag och onsdag ska gå så är jag jätte nervös inför torsdagen då jag ska jobba min första dag som butiksdemonstratör. Oj, vad jag tjatar om detta i bloggen känner jag, men jag måste få skriva av mig lite av min nervositet. Ju mer jag tänker på något, analyserar och går igenom mentalt, ju bättre brukar det kännas. Tills dagen kommer..eller dagen innan..då är det som om man har glömt allt man intalade sig själv igen. Att det kommer gå bra och att jag bara kan göra mitt bästa. Suck!

Men idag känns det som om jag kan sätta fingret på torsdag. För idag fick jag faktiskt all information via mail om vad som ska bjudas på, var det är, vilken butik osv, arbetstid, rast/lunch, klädsel och avslut osv. Information om det jag ska bjuda på, och oj, det känns som man går i skolan igen. Jag måste läsa på och memorera informationen om produkten så att jag kan svara på eventuella frågor som dyker upp från kunderna.

Sedan har jag ju mitt informationsblad där det står vad man ska tänka på och så i största allmänhet under en demonstration..Det känns bättre än innan, det är inte lika oklart allting nu. Men jag har fortfarande en del frågetecken att reda ut..t.ex. hur mycket man ska tina upp åt gången när det är en frysvara, vad jag gör om tröjan jag ska ha på mig är för liten och hur lång tid innan jag ska vara på plats och förbereda (jag ska börja kl 11) ska jag vara där klockan 11 då och börja förbereda, ingår det i arbetstiden..eller ska jag kommer en halvtimma innan och vara startklar till elva liksom? Och är det en frysprodukt, då tar det ju en stund att tina och om jag då kommer kl 11 och så står jag där och liksom bara väntar på att produkten ska tinas..då måste jag ju säga till de kunder som kommer redan då att det inte är riktigt klart än. Det låter ju inte så proffesionellt?!

Finns lite fler frågor men inte alls lika många som jag hade innan jag fick informationen idag. Skönt! Men jag får nog ta och ringa kontaktpersonen på Caliptus snarast i alla fall.

Dessutom kan jag få en gratis bio-biljett om jag tar 3 bra bilder från min demonstration på mig själv, på produkterna och demobordet osv. Det låter ju jätte kul, och spännande, men ser det verkligen så bra ut att stå med min privata kamera och ta massa bilder under demonstrationen?! (HAHAHA) Kanske ska fixa det lite osynligt i förväg kanske dom menar..men det är ju dock inte så lätt att ta ett bra kort på sig själv heller. (HAHA) Ja, det blir nog en spännande dag det där. När den kommer..huja. Vill inte tänka så mycket på det just nu utan bara njuta av helgen och att Johan förhoppningsvis slutar för dagen snart..................



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: