Oh herre min skapare!

Den här dagen har vi VERKLIGEN haft fullt upp vill jag lova..dagen började med ett samtal på Johans soffa som vi la ut en annons på inatt runt klockan två. Klockan nio var det ungefär..Johan var inte hemma för tillfället utan hos sina föräldrar och hämtade sin bil som vi inte fick med oss hem därifrån igår kväll efter att Johan tagit en öl. Och GUD så glad jag blev, trodde ju aldrig vi skulle få svar på annonsen så snabbt. Och hon var helt inställd på att hon verkligen skulle ha soffan, hon försökte inte pruta och hon ville inte titta först eller provsitta utan hon SKULLE HA DEN bara. (HAHA)

Så bestämde vi klockan elva med henne, då skulle hon komma och hämta den.

Så stressade vi iväg till "Pingstis" (jag har faktiskt ingen aning om hur det stavas, haha) som är en form av second-hand butik typ som bara har öppet mellan 10-14 på lördagar. Iväg dit, stressar in för att titta lite snabbt om vi kunde fynda något, mobilen ringer ungefär 4 gånger med folk som var intresserade av soffan. Hänvisade dom till efter klockan elva, IFALL hon som skulle komma skulle ångra sig eller så...

Så hittar jag en byrå, vit, med typ lite "frostad plast" på lådorna, ganska snygg och stilren och jämte står en garderob i samma serie. Nästan SPRINGER fram till byrån i PANIK, kollar priset - 125 kr. Kollar priset på garderoben - 200 kr. Står kvar med en hand på byrån och inväntar Johan som hamnat på efterkälken. Fram kommer en dam i kanske 40-års åldern och börjar titta på byrån. Feg som jag är vågar jag inte släppa fram ett ljud om att jag själv är intresserad av den utan suckar bara lite och tittar frustrerat efter Johan i vimlet av allt folk. Till slut uppenbarar han sig och jag säger HÖGT så damen ska höra mig "ÄLSKLING, KOLLA PÅ DEN HÄR! 125 kronor bara..KAN INTE DEN VARA NÅGOT?" Johan tittar förvirrat på mig och kommer fram och säger "Jo, varför inte..den ser ju helt okej ut" (Det var ett fåtal märken i form av "smuts" på den men vad faan, 125 kr). "Sedan finns det en garderob med där, se!" Vid det här laget står damen fortfarande kvar och går igenom lådorna och börjar öppna garderobsdörrarna för att kolla inuti den med. SUCK! Jag visste ta mig faan inte vad jag skulle göra. Men till slut verkar det i alla fall som att damen fattar vinken och frågar oss om vi vill ha byrån, annars tar hon den. Jag blir stressad och mycket tveksam, jag kunde inte bestämma mig, men vi kom överens om efter någon minut att vi kan hitta finare på Blocket så vi sa att hon kunde ta den och så gick vi därifrån.

Efter ett halvt varv på en annan "avdelning" kommer jag plötsligt på och utbrister "MEN VAD FAAN ÄLSKLING!! Den där garderoben skulle ju passa skitbra i vår hall nu när vi byter till vitt, istället för den svarta klädställningen vi har där nu. Då kan man ju gömma alla kläder snyggt med..200 spänn, faan tänkte jag inte ens på!!" Johan mumlar mest och håller med tills jag nästan slår till honom lite och säger "MEN HALLÅ, hänger du med, tror du inte det?" DÅ kommer han tillbaka till jorden och säger "Va, vad sa du? Garderoben, ja..det kan nog bli riktigt bra." En sak jag alltid har undrat är varför man säger VA för att sedan svara på frågan och påvisar att man har hört allting...? (HAHAHA)

I alla fall så sa vi att jag skulle gå och titta om damen hade snott den med eller om den fanns kvar till oss. Och den fanns kvar och jag nästan såg mig själv som typ superman bara flyga förbi allt och alla och svepa min mantel om den för att skydda den mot onda damer som kommer och armbågar sig fram...

Jag ropade snabbt på en "försäljare" och sa, vi tar den här! Hon frågar mig om vi vill ha den hemkörd för 300 kr eller om vi tar den själva..öh, PUH, vad tror du, tänkte jag men svarade snällt att vi nog kan ta den själva om vi bara får in den i bilen..så jag frågar om jag kan springa ut och mäta bilen innan jag bestämmer mig för att ta den. Så hon reserverade den i en halvtimma åt oss och gav mig en tumstock. Letar rätt på Johan och så går vi ut och mäter. Den ska få plats! In igen, genomför köpet och in med den i bilen och sedan hem kvart i elva för att möta upp köparen till soffan. När vi precis kliver ut bilen på gården och ska lasta ur garderoben så får jag sms där det står att dom måste skjuta på det lite till lite senare för att de hämtar andra grejer för tillfället. Stress i onödan med andra ord, men det gjorde inget för när dom väl kom runt halv ett så var dom så himla goa och trevliga så man inte kunde låta bli att le. Det var en tjej, såg ut att vara i min ålder men kanske var några år äldre, med en liten dotter och så hennes mamma. Så bar dom ut soffan och så frågade dom om vi har något mer att sälja, vilket vi snabbt svarar JAAA på! (HAHAHA) Så får dom komma upp och titta och tjejen vill ha nästan allt. (HAHA) Hon ville ha en tv-bänk och båda byråarna..GÄRNA sa vi. Problemet var att soffan tog upp all plats på bilflaket så hon sa åt mig att hålla dom och så kunde de kanske komma tillbaka senare eller om vi kunde köra med det till dom. Bestämde att höras på telefon senare, för klockan 14 var vi tvugna att börja tänka på att ge oss iväg till Hammarby Sjöstad för att köpa en vit expedithylla vi ringde på igår. Efter det skulle vi vidare till Segeltorp för att köpa en SKITSNYGG soffklädsel till den där Ektorp soffan jag pratade om..så var det bara soffan som fattades. (HAHAHA) Vi hade spenderat hur mycket tid som helst här emellan allt åt att försöka få tag i en soffa, antingen var dom sålda eller för dyra och omöjliga att pruta ner. Skickade iväg två mail på två soffor där jag skrev att dom skulle ringa min mobil om den fanns kvar!

När vi var påväg hem efter att ha köpt klädseln så ringer min mobil..ännu en soffköpare tänkte jag, men nej. Det var en av de från annonserna jag skickat mail till. En av sofforna fanns kvar!! JIPPI. Priset var 2000 kr, jag sa 1500. Hon sa 1800, jag sa att jag skulle tänka på det och prata med min sambo. Kom fram till att det var ett okej pris men att jag skulle försöka med 1700. Skrev ett sms, hon skrev att det var helt okej och att vi kunde komma och hämta den idag som vi ville. Så, hem till U-V igen för att äta tänkte vi, men så fick vi sms om att vi var tvugna att hämta soffan innan kl 18 för dom skulle bort då..så det var bara att springa in på OKQ8 istället för Sibylla och hyra en bil då vår första plan sket sig, den orkar jag inte ta här, det är ju redan en hel bok för er att läsa här!! (LER) Hyr bilen och så iväg till Kallhäll för att köpa soffan. Hem igen efter det och ska bära upp soffan. Jag tar tag i den och känner DIREKT, att den här orkar jag aldrig. Så, upp i lägenheten för att ringa Johans bror och se om han ville hjälpa oss med den. Vänta på honom för han skulle äta först, under tiden ringer vi på en LACK tv bänk (likadan som dom vi har nu i svartbrunt) 150 kr men jag prutade ner den till 100. Bestämde att vi skulle komma så fort vi hade fått upp soffan..sen hämtade vi upp Johans bror och pappa, hem hit igen, upp med soffan (jag tog lite kuddar, hahaha) och sedan skjutsa hem dom igen för att sedan återlämna bilen till OKQ8. Där tog vi vår bil igen där hyllor och klädsel fortfarande låg kvar, till Hässelby och köpa tv-bänk och sedan till MAX för att äta med Mr T och en tjejkompis till han.

Sedan fick vi äntligen åka hem..(HAHA)..nu kom vi precis hem för en liten stund sedan, burit upp allt och Johan har intagit sin position i sängen..jag skriver blogg så fingarna glöder och längtar ihjäl mig till vi får iordning allt som det ska vara! Jag tänkte i alla fall försöka ta tag i tv-rummet nu med soffa, hylla och allt. Jag vet, klockan är halv tolv, men jag kan inte vänta. Det kommer bli så fint!! Bilder kommer, antingen senare eller imorgon. 

Förmodligen hinner jag decka bland hyllplan och skruv inom en kvart.............och GRATTIS till den som orkade läsa allt det här! 
Godnatt.




 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltså hur jäkla mycket köper ni egentligen?

ni ringer ju på varenda annons ju ;P

Gör ni inget annat än bara ringer på annonser och köper grejer eller :D

2009-05-03 @ 08:43:54
URL: http://hannafors.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: