Måndagsmys!

Idag har varit en bra dag..Johan jobbade tidigt, så han kom hem tidigt. Vi åt middag (tortellini och mackor) och sedan vilade vi tillsammans. Vi var båda ganska trötta..han mest såklart eftersom han har jobbat, men jag hade sådan huvudvärk. Sedan när vi vaknade till igen bestämde jag mig för att baka chokladbollar. MUMS!





Sedan gav jag förslaget att vi skulle ta en promenad ner till centrum för att köpa en dricka och lösa in våra lotter som vi faktiskt vunnit 20 kr på (HAHA), och så hämta med min cykel hem som stod i centrum sedan tidigare idag då jag hade ett ärende där..

Så nu sitter vi och myser framför "Ballar av stål" och ska avnjuta chokladbollar och passionssoda. Jag tog en paus i reklamen för att skriva ett snabbt inlägg, så nu ska jag dra mig vidare mot tv n snart igen.

Först en bild på vår älskling..



Och sedan vill jag visa hur hyllan ser ut när det är mörkt, dålig bild men ni fattar vinken..



Och så undrade någon varför jag inte köper ett månadskort (för att ta mig runt i Stockholm), att jag tjänar på det, och det är helt enkelt för att jag inte har haft råd. Har jag inte råd med en resa tur och retur så har jag självklart inte råd med ett månadskort som kostar ca 700 kronor tror jag..men nu när nästkommande bidrag kommer så måste jag självklart investera i det, även om pengarna egentligen skulle behöva gå till annat, så som hyra och mat..men som Arbetsförmedlingen sa "Det är inget försörjningsstöd du får, utan ett bidrag för att kunna komma ut i jobb." Jaja..okej..

Kommentarer
Postat av: livet som UNG stressad 2 barnsmamma

jag bakade också chokladbollar idag SÅ gott;)

2009-05-18 @ 23:37:03
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: