Målat.

Det är precis vad jag har ägnat kvällen åt framför tv n och Eurovision Song Contest, som inte gick allt för bra för Sverige. Men när gör det någonsin det?!

Hur eller hur, till saken. Jag har nu målat om det runda bordet, och gud vilken skillnad det blev från svart till vitt..en enorm skillnad, och mycket snyggare. "Foten" och tassarna (som jag bevarade som dom var när jag målade bordet svart) kom fram tydligare och det blev en snygg kontrast. Det blir dessutom jätte snyggt i det där rummet där det är lite svart-vitt-känsla över det hela med soffan och allt. Även om det "svarta" på bordet i detta fall är mörkbrunt/grönt typ, men det ser nästan svart ut. Mörkt i alla fall..

Se så fint..



Och jag ska tala om för er, att det kanske verkar enkelt, men att måla om ett runt bord så att det blir riktigt snyggt kräver lite fingerkänsla..fina linjer och lätta penseldrag. Det är inte helt lätt att måla om något över huvud taget då det blir drag efter penseln som ofta är svåra att justera på ett snyggt sätt..men jag tror att jag lyckades ganska bra i alla fall!

Jag målade även om pallen..



Den behöver dock ett lager till tror jag..men jag är så trött nu efter att redan ha kört 2 ordentliga lager på bordet och sedan ett snabbt "slarvigt" lager till, så jag orkar inte ta andra omgången på pallen ikväll. Den får duga så länge..

Jag funderar på att måla om ett par små ramar med, som jag köpte på loppis för ett tag sedan och som fortfarande inte fått några bilder i sig. De är pyttesmå runda, 5 st i olika storlekar, funderar på att sätta in lite bilder på hamstern i dessa. (HAHA) Lagom stor för dom..(ler)..Och nu letar jag lite panikartat efter fler möbler att måla om, det är så roligt att förändra.
Men jag tror inte att det finns något mer, vi har en pall till men det är så enormt jobbigt att måla om just dessa pallar..så många vrår och "bjälkar" så jag tror jag skiter i den och nöjer mig med denna pall. Dessutom är det inte mycket färg kvar, jag slösade en hel del på ett annat litet sidobord, fyrkantigt, där färgen inte ville fästa. Tänkte dum som jag var att det brukar ge med sig under andra lagret..men icke. Så det får vi kasta om inte färgen går att bara torka av..?! Vem vet. Och hej då till en del färg.

Ramen som hänger i hallen där bilden på mig och Johan dagen vi blev tillsammans finns ska målas vit med, den är ju svart nu. Sedan börjar vårt projekt lida mot sitt slut och vi är klara med bytet av möbler och färgsättning. Nu återstår bara en ny datorstol till "min" datorhörna, likadan som Johan har (istället för min lilla rosa i plast, hahaha) men det har vi inte råd med nu så det får vänta ett tag. Det gör ju faktiskt inget..allt måste inte ske direkt, även om jag har förmågan att vilja att det ska göra det, för vi har ju blivit klara med allt annat så himla snabbt ändå..

Nu ska jag lägga mig i sängen, eller KANSKE måla om pytte-ramarna och fixa bilder på Lola i. Annars, vet ni att det går en bra film på 1 an? Har visserligen hållt på ett tag nu, men den verkar bra..så ska fortsätta glutta på den innan jag somnar. Johan kommer när han kommer, men jag medger att jag saknar honom mycket nu. Det gör jag alltid som mest när jag ska gå och lägga mig och inte har något mer att göra. Blir så ensamt och tråkigt då på något sätt.....


Godnatt!



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: