Lördag..nej, fredag?!

Ja, nu är det en sådan där konstig helg igen..det känns som att det är lördag idag eftersom alla varit lediga, men det är ju bara fredag..känns så himla skumt. (HAHA)

Idag har det varit full fart, vi skulle köpa en Expedit-hylla i vitt av en tjej i Solna och bestämde att tiden halv fem, fem, skulle passa bra. Under tiden åkte vi till IKEA i Barkarby och tittade på förvaringslådor att ha i hyllan men de i den storleken vi ville ha var slut så vi bestämde oss för att åka till IKEA i KUNGENS KURVA och titta istället..där hade de den inte heller i rätt storlek, så vi tog två små istället och en jätte stor som vi tänkte att vi kan ha hamstergrejerna i istället för i den rosa "backen" vi har det i nu. Det kommer bli SUPERSNYGGT när vi är klara med allt, utbyte av möbler osv.

Men hur eller hur, klockan halv fem var vi fortfarande kvar på IKEA men påväg till fyndavdelningen och kassan. Då piper det till i min mobil och ett sms kom med texten "Jag kommer inte att kunna vara i Solna ikväll, tyvärr!"

GISSA OM MAN BLEV FÖRBANNAD..fy faan säger jag, så JÄVLA dåligt. Nu skulle vi visserligen hur eller hur ha de där förvaringslådorna och vi hade ju inte kommit till Solna än, men i alla fall! Tänk om vi hade hunnit betala dom och köpt dom enbart för hyllans skull och om vi hade varit på plats i Solna när hon skrev? Så jävla dålig stil. Jag blev skitförbannad och skrev tillbaka "Okej, faan vad dåligt. Vi är i Solna när som helst..." (För det stämde ju faktiskt lite, vi var ju påväg.)

Jag fick inget mer svar och jag kan ju säga adjöss till den där hyllan men det skiter jag ta mig faan i, då väntar jag hellre till vi hittar en annan att köpa! Ursch säger jag..


Sedan åkte vi i alla fall hem. Nu har jag spenderat den senaste timman med att kolla efter en soffa på Blocket. Jag är så himla dundersugen på den där Ektorp soffan med den svart-vita klädseln Hovby (blommig). ÅH, den är så himla snygg. Och tröttnar man på blommorna kan man ju byta klädsel bara. Men de sofforna är på tok för dyra, speciellt nu när jag inte har någon vidare inkomst (nypris på den soffan på IKEA är 4000 någonting.). Så tänkte se om man kunde fynda billigare.

Och tro det eller ej, jag har faktiskt hittat en 3-sits soffa för 500 kr. Den ser aningen nedsutten ut och skitig, men för 500 kronor, och så kan man ju som sagt byta klädsel och vi vill ju ha den svart-vit-blommiga. Hittade även en sådan klädsel till en 3-sits för 450 kr (nypris på IKEA för just den klädseln är 1300 någonting). Annonsen på klädseln var utlagd den 4 e mars typ så jag tänkte att den finns ju såklart inte kvar. Ringde, och OJ, den FANNS! Blev så himla glad, men sa att jag skulle återkomma om vi hittade en soffa först. (HAHAHA) Så skulle jag ringa på den där soffan för 500 kr men så fanns det inget nummer! ÅH, finns det något tråkigare än när annonsörerna inte har nummer man kan nå dom på utan bara mail som kan ta flera dagar att få svar på..SUCK! Men jag har i alla fall skickat iväg ett mail så får vi väl se om den finns kvar. Men med tanke på priset så försvann den antagligen samma dag..dessutom måste vi hyra en bil för att få hem den i så fall och det kostar ju en del det med. Jag tror att jag får fortsätta drömma om den där soffan, som med så mycket annat (HAHA) men jag kan ju alltid hoppas! Återkommer om detta..

Nu sitter vi och funderar på vad vi ska hitta på under kvällen. Johan och Mr T är festsugna men jag gillar inte att gå på krogen som dom brukar göra när dom "festar". Jag tycker hemma festerna är mycket trevligare men det är ju inte heller så skoj om det bara är jag, Johan och hans kompis. Jag föreslog kubb och lite dricka men Johan gnäller om att det är för kallt nu, men vad faan, man får väl klä på sig?

Klockan är redan kvart över nio och Johan och Mr T har ringt och pratat med varandra och sagt att de ska höras senare med vad som händer 3 gånger nu. MEN HALLÅ? När ska det bli av, inatt eller? De är så knäppa! Vill man hitta på något så ta tag i det istället..annars går ju bara klockan och så blir det inget till slut som sist vi skulle hitta på något med Malin och co när hon var här. Suck.

Jag får nog gå och ge karln en spark i baken så det händer något innan klockan bli för mycket, vilket den nästan redan har blivit.....


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: