Kvällsmys.

Min älskling kom hem strax efter åtta, då hade jag diskat och städat upp lite precis. Så åkte vi till affären och handlade lite att äta..

Det blev en "lättare" måltid, lite i form av kvällsmat, ikväll.

Jag gjorde en baguette fylld med hemmagjord "skagenröra" och sallad och Johan som inte tycker om skaldjur (DET SOM ÄR SÅ GOOOTT?) stekte sig ett par korvar och serverade bröd till. Varsitt glas sockerdricka och ÅH, så gott det var. Jag njöt för fulla muggar med keso i knät och räkgegga runt hela munnen. (HAHA) Vilken gris man är när man äter sådant här. Man fyller baguetten på tok för mycket så att hälften bara ramlar ut när man sätter tänderna i den. (HAHA) Men det är så det ska vara!!

Den hemmagjorda röran smakar egentligen inte alls skagenröra, men jag kallar den så eftersom det är räkor och kräftstjärtar i.


Visst ser det gott ut?
Min kära mamma som lärt mig. Den består av keso, räkor, kräftstjärtar, rödlök och dill....



Lite smör, ett lager vanlig isbergssallad och så rikligt med röra, MUMS!!




Gott och enkelt!
Nu ska jag se slutet av "The mentalist" som Johan sitter fastklistrad vid varje tisdag..sedan ska vi nog bara mysa lite och sova.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

ååh låter svingott!

Jag som älskar räkor, keso så den där "skagenröran" skulle nog vara något för mig me :)

2009-05-27 @ 15:47:08
URL: http://hannafors.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: