Ja, vi bor ju i Stockholm.

Men det är nog en jävla tur att vi inte bor mitt inne i city. För HELVETE säger jag! Jag skulle nog råka ut för en smärre hjärnblödning efter bara en dag mitt i smeten!

Stockholmstrafiken kan verkligen göra en GALEN, minst sagt, och inte minst orsaka en hel rad jävla massa olyckor! Vi skulle ta oss hem från Nacka efter en lång tur till Ekerö med och diverse möbelköp..jag ska tala om för er att vi fick irra runt i närmare en och en halv timma för att överhuvudtaget hitta en väg som gick att köra hem, och inte för att vi klantade till felkörningar, nej nej. Det dök helt plötsligt upp från ingenstans hastighetssänkningar, omledda vägar, helt avstängda vägar och en hel rad olika traktor/lastbils-fordon längs vägarna..för att inte tala om den plötsliga avstängningen av en fil DIREKT efter en kurva vilket ledde till att man i stort sett fick TVÄRBROMSA för att sedan klämma sig in mellan tjugotalet bilar i den andra filen för att inte köra rätt in i "bommen". Det var olika former av avstängningar. som för att nämna några, asfaltering och "inte-ett-jävla-skit" men avstängt ändå!!!

Fy FAAN säger jag bara! Det finns inga andra ord..ett tag var både jag och Johan nästan övertygade om att vi inte skulle ta oss hem. Jag tänkte till och med tanken, och gjorde mig nästan förberedd för det, att behöva sova i bilen. Johan var riktigt VRÅLFÖRBANNAD faktiskt..stundtals i alla fall. Framför allt när vi efter cirka en timma hittade en väg som skulle leda oss hem och helt plötsligt möts av en skylt som säger;

"Avstängt, följ trafikomledning"

Och den enda väg som fanns att ta efter deras så kallade "trafikomledning" skulle leda oss till Helsingborg!! Behöver jag säga mer?


Jag ska tala om för er, att jag är bra sugen på att ringa upp vem-faan-det-nu-är-som-har-hand-om-trafiken-i-Stockholm och bokstavligen KRÄVA denne på bensinpengar för de ganska många mil i ren omväg vi fick köra. Det kanske inte låter så farligt, men det tog TID. Som om man inte har annat att göra än att köra fram och tillbaka på olika vägar som leder en tillbaka på samma jävla skitvägar där vi redan konstaterat att vi inte kommer någonstans på......och får man ingen form av förklaring och förändring alternativt ersättning så ska jag be h*n köra upp någon av alla dessa vägbommar så långt upp i ***** (ja, ni vet var) så att h*n aldrig mer kommer att kunna köra bil själv igen!!


Ursäkta mitt språk, och detta är givetvis inget hot mot någon, utan bara en ren utnyttjan av yttrandefriheten och ett sätt att förmedla min ilska. Jag är bara en aning upprörd just nu. Det tog jävligt mycket onödig tid, OCH kraft, så nu var vi båda så trötta när vi äntligen kom hem runt kvart i elva att vi struntade i att bära upp datorborden vi köpt, och väntar med det till imorgon. Nu ska jag krypa ner hos min älskade man, som ställde upp på denna långa körtur för möblernas skull (han som inte ens ville byta från svart till vitt från början men gör det för min skull), helt ovetandes om vad som komma skulle..såklart.

Godnatt.



 

Kommentarer
Postat av: ida

Det är bra Emmis!;) skäll på dom!

2009-05-16 @ 01:14:15
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Fin blogg:)

2009-05-16 @ 01:20:20
URL: http://petroochjossan.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: