Ida.

Jo, jag vet att det var onödigt. Jag tycker det själv med..jag har nästan ångest för att jag färgade det brunt igen när jag var på god väg att bli blond, och du anar inte vilken beslutsångest jag hade när jag skulle välja mellan att färga det brunt igen och att fortsätta färga det blondt.

Men anledningen till att jag gjorde det var för att jag gav upp tanken om att bli riktigt blond. Det syndes ju att det inte skulle gå utan att förstöra håret helt..speciellt i topparna och stora delar av längderna där de mörka partierna är.

Jag får gå till en frisör istället när jag har råd. Och sedan färgade jag det inte mörkt brunt som jag brukar..och inte med rött i. Jag personligen tycker inte att håret har så mycket röda inslag nu längre efter den ljust bruna färgningen, man ser nästan lite blonda inslag i det jag har nu, så det är nog inte omöjligt att bleka detta längre fram om jag vill prova när håret fått vila lite. Jag ville bara inte gå runt helt orange i huvudet i ett par veckor tills jag vågar bleka det igen för håret blev redan jätte slitet efter denna blekning jag gjorde nu. Men det blir bättre igen för varje dag med inpackningar och bra hårvård!

Så, att jag gjorde det brunt nu var egentligen bara en nödlösning tills håret fått vila. Och detta håller bara i 6-8 veckor, var mer en toning fattade jag det som.

Sedan är ljusa slingor självklart ett alternativ jag funderar på. Eller som sagt, gå till en frisör när man har råd för att "ljusa upp" håret.


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: