Ensam lördag.

Nu har vi varit iväg på IKEA i Uppsala och köpt den sista möbeln (en EXPEDIT med 2x4 "fack") och lite "förvaringslådor" till alla filmer..egentligen skulle vi behöva en till förvaringsmöbel (typ MALMs förvaringsmöbel i vitt) att förvara papper och sånt i, för jag kom på att det nog inte blir så bra i den hyllan vi köpte idag. Jag har en annan idé för den..(HAHA)

Till detta köpte vi "spotlights", självhäftande batteridrivna enkla att sätta i hyllan. Jag tror att det kommer bli dundersnyggt. Eller jag hoppas det i alla fall. Problemet nu är att förvaringsbackarna har ett svartvitt mönster (samma som i tv-rummet) som inte riktigt passar ihop med sängkläderna vi har nu. Så ett helsvart överkast skulle vara bra..hur eller hur, bilder kommer när jag är klar. Tänkte börja nu snart, ska bara vila lite och få i mig något att äta kanske. Johan är hos sina föräldrar och klipper sig, sen klockan kvart över tre tar han tåget (in till stan?) för att ha en utekväll med jobbet. Och jag kunde inte följa med..suck..så det blir en ensam och tråkig lördagkväll för mig. Blir väl det gamla vanliga, godsaker och tv.

JAG SAKNAR KAJSA!!

Och IDA..och PETRA. SUCK..

Men Kajsa kanske har fått jobb här uppe nu så det kanske går fortare än vad man tror innan vi sitter som förr igen och umgås..eller ja, inte riktigt som förr blir det ju inte eftersom jag har min kära sambo att vara med nu också, men det kommer vara skönt att ha henne att vara med också, när Johan t.ex. är ute med sina kompisar och hittar på något eller sådana här kvällar då han ska iväg med jobbet. Det kommer bli TOPPEN..så jag håller alla mina tummar för att det blir verklighet snart, men vågar inte hoppas för mycket.

Just det, jag glömde nästan..jag köpte vit färg med, och en pensel, så nu ska här målas! Har två bord som är svarta som ska bli vita. Skulle även vilja måla fåtöljen vi fick av svärföräldrarna i vitt, om det är okej för dig Ann? Jag frågar först så du/ni inte blir ledsna. Men jag är kluven själv, för den är ju fin som den är med..men dynan tänker jag inte förstöra utan i så fall bara klä om den, med avtagbar klädsel som jag bara trär över den som är nu. Dock tror jag det kan bli mycket knepigt att måla den stolen..(HAHAHA)..i alla vrår och "hål", alla "pinnar". Svårt att förklara men det är ju liksom som en sådan där "korgstol" om ni förstår. Jag tror att det smidigaste vore om man hade någon form av sprutfärg, att spruta på..det skulle nog gå. Än att sitta med en pensel och styra. (HAHA) Ja, vi får se..först och främst gäller det att få klartecken från Ann, så jag låter den vara så länge.


Jag återkommer med bilder. Puss på er alla!





Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: