Det är mycket nu.

Eftersom jag inte hört något från min jobbcoach Mats på Adeco idag heller så bestämde jag mig för att höra av mig jag (trots att han sa att han skulle höra av sig denna vecka med information om när jag ska komma nästa gång, och denna vecka är ju den sista) eftersom annars hade väl Arbetsförmedlingen börjat skälla på mig och frågat varför inte JAG hör av mig när inte HAN hör av sig. Men vadå, är det mitt nya jobb att hålla på och jaga folk nu eller? För det är precis vad jag har fått gjort de senaste veckorna eftersom INGEN verkar veta hur man hör av sig när man har bestämt det.

Skrev i alla fall ett sms där jag frågade om det är något jag ska komma på denna vecka. Jag vet att det skulle gå bort två dagar, förmodligen igår och idag, för att personalen där skulle ha något möte eller så. Så kanske jag ska komma på något seminarium imorgon (onsdag)? Förklarade även att jag ska jobba på torsdag och fredag så då kommer jag inte att kunna komma.


Fick då ett svar där det står ungefär såhär;

"Eftersom du ska jobba torsdag-fredag så vill jag att du kommer på måndag förmiddag. Hälsn Mats."

Oj, vad det gick runt i huvudet på mig då. För det första, så går min tid hos Adeco ut denna vecka (31 maj) på söndag, alltså har jag väl bara till fredag på mig. Men visst, det är väl okej att komma på måndag istället då. Men jag ska vara på Arbetsförmedlingen klockan 9.15 på måndag för att bestämma hur vi ska göra nu i fortsättningen, ny planering och så.

Och 16.45 går min buss hem till Västervik. Så typiskt, tusen saker att göra på måndag så att jag får stressa ihjäl mig. (SUCK)

Ja, hur eller hur. Skrev detta till Mats på Adeco. Sedan tänkte jag att det säkert går att ändra tiden på Af, ringa till dom och förklara läget och fråga om jag kan åka till Adeco först (de brukar ha sina möten 9.30) och komma till Af efter det som borde bli runt klockan 13-14 eftersom det tar lite tid med buss och tåg och sådär med om mötet slutar runt tolv-ett som de brukar. Så jag skrev det till Mats, men har ännu inte fått något svar.

Men sedan till problemet, det kanske det tar en-två timmar på Af (det beror helt på hur många som står i kö före mig), då hinner klockan bli 14-15 (kanske till och med 16, det får den ju inte bli) och sedan ska jag hem och hämta allting, ta mig in till centralen och hinna med min buss 16.45. Oj oj..vilken soppa. Jag blir så trött på det här!

Men jag har väl inte så mycket till val..så jag får väl ringa till Arbetsförmedlingens kundtjänst och höra efter hur jag ska göra........



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: