Dåliga uppdateringar.

Jag höll på med tv rummet till sent på natten, eller tidigt på morgonen. Klockan var fyra ungefär när jag äntligen la mig i sängen. Jag ville ju bli klar med rummet..så nu är det så himla fint, nu är det bara en del av de svarta möblerna som inte blivit sålda ännu som ligger där inne. Bordet som Amanda ska ha plockade jag isär och ställde fint längs väggen. Sedan ligger båda sängborden på golvet där inne och den svarta tv bänken står kvar på högkant jämte nuvarande tv bänk i vitt, inte så fint, men jag fick ett mail igår kväll från en kille som är intresserad av både sängstomme och sängbord. Känns jätte bra, bara man får tag i honom..fick ett nummer jag kunde nå honom på men telefonen verkar vara avstängd. Typiskt!
Hade varit väldigt skönt att få iväg det idag men man kanske inte får tag i honom förens imorgon...vi behöver verkligen få tag i datorbord med. Det ena är ju sålt och den datorn står på ett litet bord och det är en enda röra där. Det andra där min dator finns ska vi ta med till Västervik till Amanda i veckan så då kommer min dator stå på golvet. Ursch, detta måste åtgärdas. Jag får hålla utkik på Blocket och på iloveikea.se. HAR NI SETT DEN SIDAN FÖRRESTEN????? Om inte så är det ett måste!!

Just för att det står en massa som inte ska stå där så har jag inte lagt ut några bilder..men jag har tagit några och ni ska få lite smakprov.

Den URSNYGGA soffan. Johnny Cash grejen ska flyttas, passar inte riktigt in där längre, gardinerna ska SJÄLVKLART bytas till enfärgade svarta eller vita eftersom vi har mönster i soffan nu, bordet som hamstern står på ska målas vitt och sedan ska tavlan från RUSTA med "kändisarna" på hänga över soffan tror jag..sedan stör jag såklart ihjäl mig på fondväggen. Den passar inte alls till soffan, BLÄ, skulle vilja måla allt i vitt istället eller ljust grått eller åtminstonde i samma färg som övriga väggar är i nu. Men det får bli ett projekt längre fram.



Jag tror inte att vi ska ha de lila grejerna där och inte heller de röda doftljusen då det skär sig lite i färgerna.



Visst är den SNYGG? De svarta kuddarna har vi där så länge tills vi köpt kuddar i samma mönster som soffan. Det finns ju sådana där avlånga typ som man ska ha vid armstöden..



Bättre och fler bilder kommer när ALLT är klart som det ska vara..fattas ett soffbord med. Expedithyllan finns ju där med, men det är inte riktigt klart med alla detaljer så jag håller på den lite. (HAHA)

Det var i alla fall en liten tjuvtitt detta. Jag är så himla nöjd..1700 kr för soffan - Blocket! Ordinarie pris ca 4300 kr IKEA. 400 kr för klädseln - Blocket! Ordinarie pris ca 1400 krIKEA. Expedithyllan gav vi 300 kr för - Blocket! Ordinarie pris ca 900 krIKEA. Tv bänken 100 kr - Blocket! Ordinarie pris ca 500 krIKEA.

I LOVE BLOCKET!!

Jag trodde aldrig att jag skulle sitta här med soffan som jag drömt om så länge och suktat efter varenda gång på IKEA-varuhusen. Jag är så glad - och det bästa är att älskling tycker om det med. Säger han i alla fall..(HAHA) Jag har verkligen nästan allt jag någonsin drömt om och jag är så lycklig! Självklart inte på grund av möblerna, haha, men ni fattar. ;)

Det känns som om jag befinner mig i någon form av ett "flow" just nu, där allting verkar gå min väg. Ja, nästan allt. På jobbfronten ser det ju inte så bra ut ännu och inte på vänner-att-umgås-med-fronten heller..men annars är allt så himla bra och jag älskar Johan mer och mer för varje dag som går. Jag tror verkligen att det är han jag ska dela en stor del av mitt liv med, förhoppningsvis hela - men det kan man ju inte veta!

Men jag kan inte låta bli att undra, även att jag vet att jag inte ska tänka så, när bakslagen kommer. När ska de slå till? När det gör som ondast och när jag behöver det som minst..för visst kommer dom? Det finns ju sådana med tyvärr.............


Nej, nu måste jag sätta fart, vi ska vara hos svärföräldrarna om tio minuter och Johan sitter och spelar gitarr där inne i tv-rummet. (HAHA) Får nog springa och påminna honom att vi måste åka NU!! Nu, nu, NUU!
Det blir middag och trevligt sällskap, sedan bär det iväg till IKEA i Uppsala för att kolla efter fler förvaringsgrejer till expedithyllan och så. Enligt hemsidan ska de finnas i lager där, de var ju slut i båda IKEA vi varit på hittills (i den storleken vi ville ha alltså). Sedan blir det en titt på fyndavdelningen med såklart. Sedan får vi hoppas att jag får tag i han som är intresserad av sängen, vore toppen att få bort den och sängborden. HÅLL TUMMARNA!

Tjillevippen..



Kommentarer
Postat av: Amanda - 17 år och snart mamma!

hur lång tid kommer det ta innan du ska ha nya färger ?;) haha

2009-05-03 @ 14:34:44
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: ida

nee ush emma, nu har ni gjort bort er. ni som hade så fint innan?!

de är så hiimla fult o tråkigt med vitt. du kommer verkligen ångra dig i framtiden! ser så gammalt o omordent ut ju. Men kanske, kanske blir de bättre om du lägge rin lite färger o skit. o när all är färdigt?

hoppas de, för er skull;) ahah

2009-05-03 @ 20:28:33

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: