Bra på matlagning.

Jag måste nog påstå att jag är ganska okej på det där med matlagning i alla fall..ikväll tänkte jag att jag skulle ge mig på att göra hemmagjorda tunna pannkakor själv för första gången..visserligen är det bara ett recept att följa men det är inte helt enkelt att få dom så där goda och perfekta som man vill. Men oj, vad goda dom blev..



Jag vill ju gärna ha dom sådär lagom, eller ganska lite färg, så de blir sådär mjuka, saftiga och "geggiga"..alltså gällde det att inte steka dom för länge!







De blev perfekta, de godaste pannkakorna jag någonsin ätit..inte för att skryta, men jag tyckte verkligen att dom blev toppen! Johan med..då blir jag glad och allt jobb är värt det. För oj, vad lång tid det tog. Jag gjorde dubbel sats, eftersom enkel skulle bli ca 8-10 stycken och Johan ska ha en matlåda med så var det lika bra att ta i ordentligt. Då får jag en matlåda med..så det tog ungefär en timma att steka alla. Oj oj..men åh så gott!



MUMS! Mycket socker på och ett stort glad iskall mjölk till så var måltiden fulländad..en lyckad pannkaksfest!

Nu ska jag lägga mig bredvid min underbara karl och se lite på tv. Så får jag försöka somna skapligt ikväll, imorgon ska jag vara på Adeco i Solna kl 09.30 så jag måste gå upp senast klockan sju-halv åtta för att hinna med restid och allt.

Pust..mindre kul, men det är ju bara nästa vecka kvar efter denna. Men då blir det väl något nytt jag måste åka till förstås..hm.

Godnatt!!



Kommentarer
Postat av: livet som UNG stressad 2 barnsmamma

haha måste du ha recept på de;)

jag går efte rmin egna lilla fantasi! d



men OJJ vad dom såg goda ut, och så som du beskrev hur di ville ha dom, så vill ja också ha! Så skicka en matlåda till mig också, på posten går bra!

2009-05-20 @ 00:34:44
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: