Bestämt.

Nu är det bestämt. Det blir loppis för oss imorgon. Som säljare denna gång...det ska bli kul. Spännande. (HAHA) Men jag hoppas att det är aningen sämre väder än idag, det blir alldeles för varmt att stå i solen och sälja från 12-16. Puh.

Bilen är helt full med grejer, och så ska vi få plats med borden med som vi ska låna av svärföräldrarna.

Vi har precis kommit upp igen efter att ha spenderat de senaste 3-4 timmarna nere i källaren. Först tog vi fram alla kartonger det stod "SÄLJAS" på och sedan satte vi oss ner i cykelrummet och sorterade, gick igenom och satte prislappar på alla grejer. Så summerade vi ihop alltihop under tiden, mest på skoj, för att se på ett ungefär hur mycket pengar vi skulle få in om vi säljer allt. Och gissa hur mycket det blev? Herre gud, 1568 kronor, på BARA skit i stort sett. Eller alltså, det är många fina grejer, men skit för oss som vi inte vill ha. (HAHA) Mest alla möjliga sorters saker i form av hjärtan som jag var helt frälst i ett tag när jag fortfarande bodde hemma. Oj oj oj. Och så räknade vi inte ens med en av kartongerna. Nu drömmer vi ju inte ens om att sälja allting, det är väldigt mycket. Ni kan ju tänka er hur många saker det är med tanke på att det mesta kostar 5-20 kronor. Jag tror inte ens det är möjligt att HINNA sälja allting på bara dessa 4 timmar.

Sedan får man ju räkna med att folk prutar en del med...men visst är det härliga extrapengar att få in på sånt man själv inte har någon nytta av längre.

Det enda vi hoppas på är väl egentligen att sälja för 130 kr (som det kostar att stå där) då har vi i alla fall blivit av med en del skit och inte gått minus i alla fall. Men givetvis vill vi ju få in lite mer pengar än så. En femhundring skulle jag vara mer än nöjd med. Det återstår att se. Nu ska jag lägga mig och sova alldeles strax, vi ska ju ta oss upp skapligt imorgon. För oss som ska sälja gäller det att vara på plats mellan kl 10 och 12 (loppisen öppnar kl 12). Vi kommer nog att vara där runt halv elva i alla fall, senast. Svärfar sa att det var lång kö för dom när dom kom dit runt halv elva-elva...

Efter loppisen blir det middag hos svärföräldrarna och sedan ska vi väl försöka hinna med att mysa som bara den på kvällen med tanke på att det är vår sista kväll och natt tillsammans på en hel vecka. Kommer bli tomt...saknad på högsta nivå. Men det är bra med, få längta lite och så!

På måndag bär det alltså av till Västervik för min del. Det tråkigaste blir ju att sitta på bussen i 4 timmar ensam. Jag saknar inte de resorna som jag gjorde ganska många gånger i början av vårat förhållande.

Hur eller hur, åter på söndag. Men jag ska försöka att inte glömma bort bloggen under tiden jag är där såklart....

Godnatt.

Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: