Arg!

Johan var snäll och skjutsade ner mig till Arbetsförmedlingen idag för att fråga hur det går till med mitt papper som ska skrivas under till Försäkringskassan. Jag misstänkte att jag är tvungen att få det underskrivet av Adeco. Och mycket riktigt.."Så, ni menar alltså, att jag ska betala 90 kr tur och retur till Solna för att skriva på ett PAPPER?!"

"Ja, så är det.."
"Det har jag inte ens råd med..det är ju helt sjukt!"

Hon gav förslaget att få pappret påskrivet en annan dag. Men det MÅSTE ju skrivas på IDAG för att jag ska ha minsta chans att hinna få pengarna innan denna månad är slut..

Efter mycket om och men kom hon fram till ett superbra förslag (INTE) att jag skulle komma tillbaka till Af senare i eftermiddag för att prata med en som tydligen var mycket upptagen nu när jag var där. Se om hon kunde ringa till Adeco för att kolla min närvaro för att sedan skriva under mitt papper..så nu menar dom, att jag ska ta mig ner till Af IGEN (vilket betyder att jag får cykla eller gå nu eftersom Johan jobbar, det är ju inte så farligt, men gör jag det i onödan - jo, då är det det!) för att KANSKE få mitt papper underskrivet..och om jag inte får det då? Då måste jag åka till Adeco i alla fall, och då kommer jag förmodligen inte hinna dit innan dom stänger för dagen om jag ens har tillräckligt med pengar på mitt kort, och det innebär att jag inte kan få tag i dom förens på måndag och att mina pengar blir väldigt försenade!! (SUCK)

Och för er som undrar varför jag inte bad dom skriva under pappret igår när jag faktiskt var på Adeco så har jag fattat det som att det måste gå en månad, och det har det gjort idag. (Söker pengar för 16 april-15 maj alltså) Och dom får inte skriva under pappret i förväg..Gaaaah! Det här gör mig GALEN.

Och för att inte tala om de jävla väntetiderna som är på Af. När jag kom in var det nr 6 hos en handläggare och nr 7 hos den andra. Det finns plats för 3-4 handläggare där men dom har bara två tillgängliga. Jag fick nr 14. NR 14!! Fick vänta och vänta, och vänta. Och till slut när det äntligen var min tur, så stod en av handläggarna kvar med den där satans nr 6. Så den som hade nr 7 när jag kom betade igenom alla fram till mig helt själv..helt sjukt, men personen som var nr 6 och dennes handläggare såg inte allt för stressade ut. Stod och pratade och skrattade och verkade ha väldigt trevligt men inte fick dom mycket gjort inte. Fy faan..sen när nr 13, han före mig alltså, var klar så gick han förbi nr 6 och sa; "AMEEN! Är du inte klar än??" (Och så skrattade dom alla) Medan nr 6, jag kallar honom det, slänger ur sig; "Nää, men vad faan, jag har inte bråttom vettu" och nr 13 svarar; "Nej för faan, inte jag heller..kan vänta"

MEN DET KANSKE FINNS ANDRA SOM HAR BRÅTTOM var jag nära att slänga ur mig i all hast, men jag hejdade mig. Suckade bara högst och trampade runt lite för att få dom att fatta vinken..men då var det ju ändå min tur äntligen.

Så, senare i eftermiddag kan jag räkna med att få stå i kö i mellan 1-2 timmar innan jag får hjälp, inte ovanligt på det där skitstället. (GÄLLER ALLA ARBETSFÖRMEDLINGAR).  Så det är väl bäst att gå dit i tid så dom inte hinner stänga innan det är min tur!!


Så sist men inte minst, så blev Johan jätte tjurig på mig förrut med, kanske lite för att jag var så sur, men han visste ju varför. Måste han väl förstå..tycker inte han hade någon anledning att vara sur på mig, mumlar saker till mig och härmar mig med konstiga grimaser när jag säger "Vad sa du nu?" och ser ut som om jag är helt dum i huvudet. Blir så ledsen..så som pricken över i;et nu så skildes vi åt lite som "ovänner". Han körde härifrån tjurigt efter att ha burit upp datorborden vi köpte igår, och jag tittade knappt på honom när jag öppnade bommen åt honom..dåligt samvete får jag som vanligt, även att jag tycker att det var han som visade tjuriga sidan till mest. Han var stressad sa han, för att han ville hinna hälsa på sin mamma innan jobbet (som han skulle börja om tjugo minuter) men då kunde han väl hälsa på henne efter jobbet istället? Eller..? Så kunde jag ha följt med också.


Jävla SKITDAG!



Update:
Johan och jag är sams!

Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: