Äntligen!

ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN har vi fått tag i två vita MALM byråer..helt sjukt bra!

Och förresten är vi hemma igen efter våra härliga dagar i Västervik. Jag får be om ursäkt att jag inte skrivit något alls under varken dagarna där eller sedan vi kom hem igår. (HAHA) Men det har verkligen varit full rulle hela tiden både där och här hemma. Jag tänkte faktiskt skriva lite igår när vi kom hem, men jag orkade bara inte. Jag var så himla trött, de sista milen var jobbiga, och då körde jag inte ens. Jag höll på och somna flera gånger och jag ville hålla mig vaken för att kunna krypa ner i en skön säng och somna snabbt istället för att slumra i bilen och få ny energi i ett par timmar till. Jag visste ju att morgondagen (idag) skulle ha mycket styr att erbjuda.

Så jag höll mig vaken, nickade till några gånger och när vi kom till typ Södertälje eller något kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Men det gick..så var vi äntligen hemma (klockan var nog närmare ett) och jag gick och la mig direkt, slänge bara av mig kläderna och kröp ner i sängen. Johan satte sig vid datorn, han var tydligen inte lika trött. (HAHAHA) Somnade nog ganska snabbt för sen minns jag inget mer, mer än att jag vaknade till igen och Johan fortfarande satt vid datorn och jag sa "Kom och lägg dig nu.." Sedan minns jag inget alls mer.

Men OJ, vad jag har sovit skönt sedan. Vaknade klockan tio när Johans alarm ringde för det var dags att gå ut och ställa om p-skivan till bilen. Sedan somnade jag om och vaknade igen klockan tolv när min mobil ringde, det var en som var intresserad av lite möbler. Dock var det mesta han ville ha sålt, men en tv-bänk och dvd pelaren fanns kvar och detta ville han ha. Så han kom redan efter en timma eller två och hämtade det, blev vi av med det med. Nu är det verkligen bara sängen kvar+sängborden då. Och så hallmöbeln, men den räknar vi inte med att få såld eftersom INGEN hört av sig på den.

Fick i alla fall 300 kr för det han köpte idag, helt okej. Så nu hade vi 700 kr, med de 400 kr vi fick för möblerna Amanda köpte, att handla byråer för. Johan hade dock suttit och kollat Blocket sedan han gick upp efter byråer, men utan resultat. Sedan fick han huvudvärk och gick och la sig, så då bytte jag av honom och tog hand om Blocket-vaket. (HAHA) Han somnade och jag satt i säkert en timma, en och en halv, och letade byråer. Dök inte upp något trots MÅNGA uppdateringar med jämna mellanrum. Så tänkte jag runt tjugo i två att, nej NU MÅSTE jag väl göra mig iordning, så jag gick till badrummet för att tvätta av mig lite och ta på mig kläder..så gick jag tillbaka till datorn och uppdaterade, DÅ, tror ni inte att det hade kommit ut två vita MALM byråer med 6 lådor (4 stora och 2 små) för 500 kr styck. "JOOOHAAAAAN" skrek jag rätt ut.."VAAKNAA!" Ingen reaktion.."JOHAN!!!!" Ingen reaktion.."ÄSCH, jag SKITER i dej, nu ringer jag på dom här." Så tog jag upp telefonen och slog numret, DÅ började det röra sig i sängen och jag hörde ett svagt "Har du hittat något?" JAAAAAAAA!

(HAHA) Ringde, upptaget. FAAAN tänkte jag..och sa jag. Nu är det REDAN någon som ringer. Notera att annonsen var utlagd 13.46 och klockan var 13.57 när jag ringde. HELT SJUKT! Jävligt stor efterfrågan på de där byråerna alltså..man får verkligen vara med om man ska lyckas norpa något. Jag trodde verkligen att dom redan var sålda när jag till slut, efter att ha ringt upp-lagt på-ringt upp-lagt på-ringt upp-lagt på UTAN mellanrum till klockan var ungefär 14.15. (HAHA) Och mycket riktigt, så säger han att någon annan ringt före mig som han inte hunnit svara på och att han ville ringa upp den personen först för att se om hon var intresserad av byråerna, om inte skulle han återkomma till mig. 

Just i den stunden var jag JÄTTEARG. Johan med som vid det här laget vaknat ur sin koma. (HAHA) Vi svor och sa att han var en jätte dålig säljare som gör så, man säljer väl till den första man pratar med, eller? Jag skulle ju inte börja ringa upp missade samtal innan jag meddelar den som ringt och fått prata med mig..kan ju vara vem som helst som ringt, om något helt annat liksom. (HAHA) Men hur eller hur, vi var övertygade om att det var kört, såklart den personen vill ha byråerna, skitbra pris ju!

Men efter några minuter ringde telefonen, och så var det han. Han fick inte tag i personen och sa då att vi kunde köpa om vi var intresserade. OCH OM VI VAR! Superglada och sa att vi kommer direkt. (HAHAHA) Dock visste vi inte om vi ville ha båda, men sa att vi bestämmer oss på plats. En skulle vi i alla fall ha. Men eftersom vi bara hade 700 kr egentligen så fattades det ju 300 om vi skulle ha båda, dessutom får vi inte in båda i bilen och så ville vi egentligen ha en 6 lådors och en 4 lådors. Men vi kom överens om att köpa båda i alla fall och sälja en om vi inte vill ha två så stora. Och min kära far har sagt att han kan låna ut 200 kr till byråer om vi hittar några, så då blev det ju bara en hundring vi behövde lägga till.

Så vi fick åka i två vändor..och säljaren/säljarna var jätte trevlig/trevliga förresten.. ;)

Nu är dom i alla fall på plats, och det blev jätte fint. Vi använder dom även som "tv-bänk". Ser jätte bra ut faktiskt..men det var jobbigt att få ordning allt, speciellt alla sladdar! Aaahh..(suck). Det är det kvällen har gått åt till..

Här nedan kommer lite bilder, sedan får jag nog ta och berätta om tiden i Västervik imorgon eller något, jag känner att detta redan är ganska långt, och min älskling väntar på mig i sängen. Han ska sova nu och jag är ganska trött jag med. Så, håll till godo med detta så länge, så hörs vi!

Godnatt.


Sängen står numera lite närmare avskiljningsväggen, så att byrårerna med tv n på är centrerade mitt emot sängen..detta är vyn ifrån hallen och in. OBS; De träfärgade "listerna" ska nog inte vara på sängen, vi fick de till men vi tog bort dom (som man ser på den tidigare bilden av nya sängen) men vi satte dit dom nu bara för att vi inte visste var vi skulle göra av dom. (HAHA)



Byråerna sett från sängen..





Den här bilden tog jag enbart för att visa att det inte alls är trångt mellan byråer och sängens fotgavel. (HAHA) Gott om plats..






Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: