Allt är sålt!

Äntligen blev vi av med "gamla" sängen och sängborden som tog en del plats..och samtidigt fick vi in pengar till att köpa nya datorbord för så att vi äntligen kan få iordning helt här hemma. Kanske blir en byrå till eller någon form av EXPEDIT hylla/LACK hylla att gömma viktiga papper och räkningar och sådant i..vi hade "begärt" 2000 kr för sängstomme+sängbord, vi fick 1800, det måste man väl säga att det är helt okej ändå.

Det känns skönt. Den enda nackdelen nu är att Johan jobbar sent (19.30) varje dag denna vecka, så det hinns nog inte med några möbelköp under veckan. Lite tråkigt..men jag får väl lugna mig lite. Men Johan vill nog lika gärna som jag få ordning på åtminstonde datorerna som står och dräller med sladdar och skit på golvet. Hm.

Nu ska jag faktiskt för en gångs skull krypa ner i sängen SAMTIDIGT som Johan och bara slappa och sedan sova..känner mig faktiskt ganska trött..det här med möbelbyte sliter på en. (HAHA)

Så, jag tänkte bara ta vår tid i Västervik lite kort och snabbt, jag ska i alla fall försöka för en gångs skull. Så, väl framme i Västervik i onsdags kväll installerade vi oss bara hemma hos pappa med sambo, vi åkte och hyrde film och köpte lite godis för en lugn tv kväll och sedan kröp vi ganska skapligt ner i den grymt hårda och osköna bäddsoffan de skaffat hem. (HAHA)

På torsdagen fick vi låna Nellie (7 månader, oj vad hon växer) en stund, som ett litet test inför vår "riktiga" barnvaktskväll som komma skulle på fredagen. Det gick hur bra som helst, vi tog med henne ut en stund, först besökte vi mammas jobb men det visade sig att hon var på lunch så vi begav oss hem till min mormor istället..var där ett bra tag. Efter det återlämnade vi gullungen och sedan minns jag inte ens vad vi gjorde..vi åkte nog bara hem och lånade min andra "bonusbror"s Wii. Satt och spelade till en bit in på natten, skitkul! Det vill jag ha, i alla fall Mario Kart..

På fredagen sov vi länge, sedan åkte vi ner på stan en stund, och letade nya byxor till mig. Jag var verkligen i stort behov av det, hål i mina jeans som jag alltid går i. Så jag hittade faktiskt ett par som vi egentligen inte hade råd med..jag skäms. :(

Efter det åkte vi runt till lite "Second Hand" butiker för att leta efter en vit byrå..utan resultat. Sedan var det matdags innan vi skulle ta oss vidare till Jimmy och Ida för att vara barnvakt åt lillan. Åt kasslergratäng med ris, ÅH, så syndigt gott det är! Sedan for vi iväg igen..så när Jimmy och Ida åkt iväg på sitt håll tog vi med oss Nellie till Willys för att köpa lite gott till kvällen..sedan var det att leka med henne och mata henne och allt som hör barnvaktsjobbet till, och såklart en MASSA mys, tills hon somnade runt klockan sju..en timma för tidigt. Men det gjorde inget sa Ida innan hon gick..men efter ungefär 40 minuter vaknade hon igen och verkade jätte pigg. (HAHA) Så det var bara att lägga tv-spelet och godiset åt sidan och mysa och leka ännu mer med lillan tills hon till slut somnade igen runt 22, 23 eller något sådant. Och PRECIS när hon somnat i min famn så kommer Jimmy och Ida hem för att hämta något tror jag, och så väckte klanten Jimmy henne, hur ska jag inte ta upp här i bloggen. (HAHAHA) Så fick hon ju syn på mamma och pappa och då var inte jag så rolig längre såklart. (HAHA) Men Ida sa att det kanske var bra ändå för hon skulle behöva amma lite och då behövde vi ju heller inte oroa oss för att hon skulle vara hungrig om hon vaknade igen senare på natten och inte vällingen dög..så hon ammade henne och då somnade hon ju igen och så begav sej Jimmy och Ida iväg igen. Sedan vaknade hon bara två gånger och då räckte det med att stoppa in nappen i munnen så somnade hon om..så det gick jätte bra tycker jag. Jag och Johan kollade på kanske två-tre filmer som gick på tv innan Jimmy och Ida ÄNTLIGEN kom hem framåt två, halv tre, för då började jag bli riktigt trött, och eftersom Nellie låg i deras säng och inte spjälsängen så var jag så rädd att hon skulle ramla ner så jag vågade ju inte somna utan var tvungen att titta till henne några gånger i timman. (HAHA) Så det var en lättnad när Jimmy och Ida kom hem så vi kunde somna och sedan ta hand om henne igen när hon vaknat på morgonen..så runt kvart över sju tror jag klockan var, då vaknade jag av att Nellie gnällde lite inne i sovrummet så jag gick in och tog med mig henne ut så Ida fick fortsätta sova lite till, Jimmy sov som en gris. (HAHA) Så lekte jag med henne, matade henne, och till slut vaknade Johan. Sedan runt halv tio-tio gick jag in med henne till Ida för hon blev lite gnällig och Ida var vaken då, så då skulle hon försöka söva henne en stund och då bestämde vi oss för att åka hem till pappa igen eftersom vi hade massor att hinna med under lördagen med.

Det var mamma, morfar och Ingrid, Ulrika och Petra och killen som skulle hinnas med. Först tog vi dock en tur med pappa och sambo runt i stan, de letade efter en billig dator då deras gått sönder. Efter det åkte vi (jag och Johan) för att äta på Corner och sedan var det bara besök som gällde ända tills vi skulle åka hem till Stockholm igen. Först blev det Ulrika, sedan Petra och killen, sedan hem till pappa och hämta alla våra grejer+hamstern som förresten fick följa med oss och hon lever än! ;) (HAHA) Efter det blev det kort visit hos mamma och till slut kort visit hos morfar och Ingrid. Sedan var det "back to Stockholmo" som gällde och på vägen svängde vi förbi min farbror som jag inte träffat på flera år känns det som..sedan kom vi hem framåt natten där som jag skrivit tidigare.

Och för er som tycker att denna historia trots allt inte blev så kort - ni känner inte mig. (HAHAHA) Jag hade kunnat göra den 3 gånger så lång..

Men jag skippar det! (HAHA)
Godnatt.


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: