Suck, suck och SUCK!

Håller på och färgar mitt hår nu..nu har jag tagit största delen av håret och ska vänta i 10 min och sedan ta rötterna. Men, jag är rädd att färgen inte ska räcka. Faan, jag skulle ha tagit två stycken..men det har ju räckt med en nu jätte många ggr sedan jag fick lite mellanlångt hår..men den här flaskan var faan megaliten. Suck. Känns inte ens som jag blött ner håret tillräckligt nu, och nu är det pytte lite kvar och ska räcka till rötterna?! Hm..faan faan faan!!

Men men. Den som lever får se...



Update!

Sådär..färgen räckte väl med nöd och näppe, men jag vetifaan om hela håret blev jämnt färgat. Och dessutom ser det inte ut att hända något, inte minsta lilla tror jag. Ursch vad tråkigt, vad besviken jag blir..kanske borde ha kört en avfärgning till, men det sliter ju så förjävligt på håret..nödidén är ju att färga håret en gång till, med blondare färg, men det törs jag nog inte nu direkt liksom, då ramlar väl håret av, om inte så blir det väldigt väldigt slitet..då får jag väl i så fall vänta ett par dagar eller veckor, men såhär kan jag ju inte se ut. (HAHA) Ursch. Ser ju inte klokt ut när jag är knallblond i hårbotten och sen övergår det till gult, sedan orange, sedan brunt..Och ser jag inte så mycket skillnad nu så lär det ju inte förändras på 20 minuter..men vi får väl se. Suck.

Snälla, ge mig råd och tips - men INTE frisören, det är inte att tänka på, inte nu i alla fall. Det har jag verkligen inte pengarna till. Finns det någon här som har försökt få sitt hår från brunrött till blondt och färgat det i flera dagar i rad?! Fasiken, jag tyckte att det borde räckt med en avfärgning för min hårfärg var så avblekt och så redan, det var ju inte nyfärgat och jätte mörkt liksom..och mamma var hos frisören och ville ha lite blonda nyanser och det gick hur bra som helst och blev jätte fint, där körde dom ju bara en avfärgning..men det är väl skillnad på grejer såklart.

Jag körde avfärgning igår och färgade en blond nyans idag..vad ska jag göra nu om det inte blir bra? :( Snälla, kommentera och ge mig tips och råd.

Djup suck..



Kommentarer
Postat av: amanda

Men emma då:P

Har man mörkt hår så ska man INTe färga hårbotten den tar man sist av allt. du måste börja nerifrån håret och uppåt!!

så färga inte mer i hårbotten om det redan är knall blond som du skriver ;)

vänta några dagar efter denna färgen sen köper du färgen "MOOD - Ultrablond" den bästa blonderingsfärgen sen färgar du altl de gul/orange/bruna INTE hårbotten.



Hoppas du förstog :)

2009-03-20 @ 15:59:04
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: amanda

Men emma då:P

Har man mörkt hår så ska man INTe färga hårbotten den tar man sist av allt. du måste börja nerifrån håret och uppåt!!

så färga inte mer i hårbotten om det redan är knall blond som du skriver ;)

vänta några dagar efter denna färgen sen köper du färgen "MOOD - Ultrablond" den bästa blonderingsfärgen sen färgar du altl de gul/orange/bruna INTE hårbotten.



Hoppas du förstog :)

2009-03-20 @ 15:59:59
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: ida

Precis som hon Amanda skriver. Mood eller "jane hellen" som den egentlign heter-eller förr. Den ska du HA den ha ja alltid o den är bra. och som sagt INTE hårbotten de är nog dom bästa två tipsen haha... föresten kleta inte i allt dra liksom typ som slingor genom håret. de blir bäst resultat då

2009-03-20 @ 23:55:18

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: