Måndag.

Så var det måndag igen, men det rör mig inte i ryggen nu, för snart är det tisdag. Och då kommer kanske mina kläder..JIPPI!!

Johan är på jobbet, såklart, och jag sitter här. Men snart måste jag sätta fart och ta tag i städningen. Egentligen skulle jag pallra mig ner till Arbetsförmedlingen/Försäkringskassan med för att få hjälp att fylla i mina papper för aktivitetsstödet. Jag fattar INGENTING av dessa papper och datum hit och dit. Hm. Men jag finner ingen ork till det, så jag kanske tar mig dit imorgon istället. Jag måste fråga om jag kan få skippa deras möte på onsdag med för Johan ska till sjukhuset och ta leverprov och jag vill så gärna kunna följa med och finnas vid hans sida. (HAHA) Det låter kanske som om det är något jätte allvarligt, men det är det väl inte, men ändå..han ska ju ligga kvar på sjukhuset i sex timmar efter och då vill jag gärna hålla honom sällskap. Men de ser säkert inte det som en godtagbar anledning på Af om det inte är JAG som ska göra provet. Suck. Men det skadar ju inte att fråga..annars får hans mamma följa med, och det går ju lika bra det egentligen.

Hur eller hur, vi får se, nu tänker vi inte på det förens då tycker jag. Eller förens imorgon i alla fall då jag ska fråga Af.

Nu ska jag gå och städa, diska och kanske ladda en maskin tvätt eller två. Vi måste bli bättre på att faktiskt tvätta nu när vi har en egen maskin. Hm!

Och just det. Jag fick för mig världens konstigaste idé igår..jag tänkte att vi skulle byta vardagsrum och sovrum. Alltså, ha sovrummet i vardagsrummet och tvärtom. (HAHAHA) Helgalet, eller hur? Men varför inte egentligen? Vem har bestämt att det största rummet måste vara vardagsrummet? (HAHA) Jag skulle faktiskt gärna byta..men jag vet inte vad Johan skulle tycka om det, så jag törs nog inte ge mig på det innan han kommer hem. (HAHAHA) Men jag tror att det kan vara väldigt bra..för det känns som vi har mer grejer i sovrummet än i vardagsrummet, så då borde det ju passa bättre att byta plats?! Eller?

Hahaha..i sovrummet har vi liksom en stor dubbelsäng, en stor tv-bänk, ett datorbord (och vi skulle helst vilja ha det andra datorbordet med dator och så i sovrummet med, fast det står i klädkammaren just nu för det får inte plats i sovrummet) och en ganska stor byrå, och ett litet bord i ett hörn. I vardagsrummet har vi soffan, bordet, en smal lång hylla, en liten fyrkantig hylla, bordet med hamstern på, en tv-bänk och sedan "barbordet" och hyllan över det. Så, okej, det kanske är fler grejer i vardagsrummet ändå, men eftersom vardagsrummet är större så får ju sovrumsgrejerna plats där även med en eller två utav dessa grejer, om det får stå kvar, tror jag. Jag tror det kan göras väldigt mysigt..dessutom, så kollar vi mest på tv i sovrummet och det är i vardagsrummet vi har alla kanaler, alltså digitalboxen eller vad det heter..så om vi skulle ha sovrummet där så skulle vi ha tillgång till fler kanaler. HAHA! Som sagt så använder vi knappt vardagsrummet..vi är nästan aldrig där. Vi spenderar all vår tid i sovrummet eller köket. Toaletten ibland såklart..så varför inte göra det största rummet till oasen och sovrum istället?

Låt mig räkna upp fördelar och nackdelar med att byta plats på detta;


Fördelar med sovrum i "vardagsrummet".

* Fler tv-kanaler.
* Mer plats, andra datorbordet får plats med.
* Mysigare.

Nackdelar med sovrum i "vardagsrummet".

* Färgsättningen - men det KAN bli jätte bra ändå.


Fördelar med vardagsrum/tv-rum i "sovrummet".

* Mysigare, som ett tv-rum mer än ett stort vardagsrum.
* Den nyinköpta tavlan kan ta plats över soffan som Ida sa skulle bli snyggare. (HAHA)

Nackdelar med vardagsrum/tv-rum i "sovrummet".

* Färgsättningen - men det KAN bli jätte bra ändå.


Mitt resonemang lyder; Varför vara som alla andra, varför göra som alla andra - ha/göra det största rummet som/till vardagsrum?!

Så, låt oss komma fram till ett slutgiltigt beslut?! Hjälp mig..och sedan återstår bara att övertala Johan om det nu skulle bli positiva responser till det här. (HAHAHA) Eller så kanske jag bara tar tag i det och gör slag i saken. Kan ni se Johans min framför er när han kommer hem och finner den enorma förändringen? (HAHAHAHA) Visst vore det lite kul?

Och skulle han reagera jätte negativt så får jag väl ägna morgondagen åt att ändra tillbaka allt. Det KAN vara värt besväret..man måste vara lite galen ibland. ;)

Så, till svärmor - det KAN hända att jag ber Johan åka hem till er efter jobbet så jag får tid att fixa detta. Och i det fallet, nämn ingenting om detta ifall du har läst det här nu. (HAHA)




Kommentarer
Postat av: ann

Mina läppar är förseglade!!!!

Tuta och kör på det Emma.

Vardagsrum som sov/allrum....

Sovrum blir TV-rum.....

Trafiken? Störig på natten?

2009-03-30 @ 16:14:17

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: