Kommentarer.

Nu har jag fått lite kommentarer igen jag tänkte svara på..

Från Vivvi;

"Hej gumman =) Taco paj är alltid lika förbannat gott men ja har ett recept på taco LASAGN :) De kan du få om du vill om ja hittar de :) Kram"

Svar;

Hej! :) Det låter ju jätte gott..men, det borde ju bara vara att byta lasagne-mixen mot tacomix. (HAHA) Men det kanske är lite svårare än så, vad vet jag. Ge mig gärna receptet när du får tid över..Kram Emma.


Från Amanda angående mitt hår;

"Men Emma då :P
Har man mörkt hår så ska man INTE färga hårbotten den tar man sist av allt. Du måste börja nerifrån håret och uppåt!!
Så färga inte mer i hårbotten om det redan är knall blond som du skriver ;)
Vänta några dagar efter denna färgen sen köper du färgen "MOOD - Ultrablond" den bästa blonderingsfärgen sen färgar du allt det gul/orange/bruna, INTE hårbotten.

Hoppas du förstog :)"

Svar;

Men Amanda då! ;) (HAHA) Jag gjorde exakt som det stod i bruksanvisningen att man skulle göra..tog hårbotten sist, men det blev ändå så som jag beskriver och enligt frisörerna går detta inte att undvika. Problemet är att färgen inte verkar vilja bita på resten av håret..förmodligen på grund av att jag haft så mycket röda färger i håret under åren. Hm. Jag tänker inte blondera det själv mer då jag kan förstöra håret helt eller rent av tappa det. Jag är för feg helt enkelt..(HAHA) Tog kontakt med runt 10 frisörer idag och alla sa samma sak. Dels att jag inte ska testa mer hemma (men det säger ju alla för dom vill ju såklart att man ska gå dit så dom kan tjäna pengar) men sedan sa de att det är väldigt liten chans att det kommer bli någon bättring av en blondering. Dom rekommenderade att slinga upp håret i ljusa nyanser istället - skonsammare, snyggare och mer naturligt tror jag. Det får nog bli frisören..om jag får råd. SUCK! Det är ju rena rama rånet, men vad faan, vill man vara fin.......Men tack ändå för tipsen! :) Kram Emma.


Från Ida angående mitt hår;

"Precis som hon Amanda skriver. Mood eller "Jane Hellen" som den egentligen heter - eller förr. Den ska du HA den har jag alltid o den är bra. Och som sagt, INTE hårbotten de är nog dom bästa två tipsen haha... förresten kleta inte i allt dra liksom typ som slingor genom håret. De blir bäst resultat då."

Svar;

Hej Idut (HÖHÖ)..Ehm, ja, som jag skrev till Amanda, jag törs nog inte göra något mer med håret nu. Det kommer bli grymt slitet då och kan faktiskt gå av helt. Det visste jag innan så jag satte upp 2, max 3 färgningar/avfärgningar som mål. Men den tredje vågar jag mig inte på då jag blivit avrådd och uppskrämd av ett antal frisörer idag. Men som jag även sa om det, dom vill ju tjäna pengar..(HEHE)..MEN, jag tycker det dom sa lät väldigt bra och förståndigt. Och jag tror själv att det blir snyggare resultat då. För jag vill ju faktiskt inte bli sådär jätte blond, eller jo, en del av mig vill det men jag är nog mer inne på lite mer naturligt blond..så, som sagt, det får nog bli frisören..jag hoppas att det ska lösa sig med pengar till den biten. :( Vi får se. Kanske slutar med att jag verkligen inte kan gå till frisören och blir förbannad och kör en blondering i alla fall..(HAHAHA) Kram Emma.



Det var nog allt. Ha en fortsatt trevlig lördag, för den har ju trots allt börjat även om klockan bara är drygt tjugo i fyra på natten/morgonen. Vi somnade runt 22 ikväll och jag vaknade vid halv ett och kunde inte somna om. Kollat på tv och hamnade här en sväng. Nu tänkte jag ge mig på ett nytt försök till skönhetssömn..Godnatt!



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: